וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד שעל הסוס ינצח

שלומי עוזיאל

16.3.2011 / 21:48

ל'מרכז ספורט הרכיבה' ברמת גן, הגיעו השבוע דיירים חדשים - שלושה סוסים מגזע "הפלינגר" אשר ישמשו לטיפול בקשת רחבה של בעיות פיזיות ונפשיות

סוס הפלינגר. ShutterStock
סוס הפלינגר/ShutterStock

שלושת הסוסים הנדירים במרחב הישראלי נתרמו על ידי ארגון 'רוטרי' במטרה להרחיב את מנגנון הרכיבה הטיפולית במרכז בבעיות כגון: פגיעות ראש, אוטיזם, נכויות שונות, שיתוק מוחין, טרשת נפוצה, לקויות קשב וריכוז, מחלות נפשיות ועוד. טיפול זה הוכיח את עצמו במהלך השנים כאחד שמשיג תוצאות נפלאות. הרכיבה, הקשר עם הסוס והצורך לטפל בו, תורמים רבות לעולמם של הרוכבים המטופלים.

רכיבה טיפולית דורשת סוסים מיוחדים הנבחרים בקפידה, בעלי מזג נוח ותנועה שתואמת את צרכי המטופלים. סוסי ה"הפלינגר", בני ה 5-6, הוכשרו והתנסו בעבודה מסוג זה. הגעתם מאפשרת למרכזי הרכיבה לקלוט מספר גדול יותר של מטופלים, שמפאת נדירות הסוסים המתאימים לסוג זה של טיפול ואורך זמן אילופם, יצרו תור הולך ומתארך של ממתינים לטיפול. בעזרת הטיפול בסוסים והרכיבה עליהם, חווים המטופלים היבטים שונים התורמים להתפתחותם. הקשר הנוצר בין החיה הגדולה יחסית, לבין האדם, מפתח יכולות התנהגותיות שונות, כגון הצבת גבולות, התמודדות עם קשיים, דחיית סיפוקים, קשב וריכוז והרגלי עבודה נכונים. בנוסף, הטיפול מפתח יכולות מוטוריות ושיפור קואורדינציה. אלה רק חלק מהתועלות הניתנות על ידי טיפול מסוג זה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מזג נוח. סוסי ההפלינגר החדשים ב'מרכז ספורט הרכיבה' ברמת גן/מערכת וואלה!, צילום מסך

את החוויה מיטיב לתאר אביה של ש', בת 19, תלמידה בבית ספר לחינוך מיוחד, שמטופלת ברכיבה כבר עשר שנים: "בתי נהנית בכל פעם מחדש ללכת לשיעור. הגענו לחווה לאחר שנים של חיפושים על מנת להשיג לילדתנו את הטיפול הטוב ביותר. ניסינו הכל, החל משחייה וטיפולים שונים, עד שהגענו לרכיבה הטיפולית. ש' סובלת מנכות בידה הימנית, דבר המקשה עליה לעלות על הסוס ולשלוט בו. אך החברה בחווה מאוד מקצועיים וחברותיים. בעזרתם, התהליך מאפשר לה להתמודד עם הסוס ללא קושי שונה מאדם ללא נכות. הם תומכים בה פיזית ונפשית. ללא ספק, הרכיבה הטיפולית מספקת לבתי חוויה שאי אפשר למצוא במקום אחר. ההתרגשות לקראת השיעור, ההנאה מהמפגש והאינטראקציה עם הסוס, הטיפול בו, כל אלה מעצימים את בטחונה העצמי. למעשה, היא כל כך נהנית, שכאשר היא רוכבת היא מתחילה לשיר. אנחנו נהנים מההנאה והצמיחה שלה. הרכיבה בשבילה היא גם חוויה טיפולית וגם חברתית, הקשר עם בעלי החיים בהחלט מעשיר את עולמה."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נערה מוליכה סוס הפלינגר. ShutterStock
נערה מוליכה סוס הפלינגר/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully