וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבבות פלסטינים מפגינים: "העם רוצה אחדות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.3.2011 / 13:16

רבבות הפגינו ברחבי הגדה, עוד רבבות בעזה ויחד הם קראו לסיום הפילוג בין חמאס לפתח במחאה שאורגנה בפייסבוק. "החלטנו לקחת יוזמה ולהשמיע את קולנו כאנשים צעירים"

רבבות פלסטינים יצאו היום (שלישי) להפגנות מחאה ברחבי רצועת עזה והגדה, בקריאה לחמאס ולפתח לסיים את הפילוג ביניהם. על פי ההערכות, ההפגנות הגדולות ביותר התקיימו בכיכר אל-מנארה ברמאללה ובכיכר "החייל האלמוני" בעזה. המפגינים נשאו את דגלי פלסטין וקראו קריאות בגנות הפילוג הפנים-פלסטיני. הסיסמה השגורה מכולן הייתה זו שקיבלה את השראתה מהמחאה במצרים: "העם רוצה לסיים את הפילוג!".

חלק מהמפגינים הגיעו כבר במהלך שעות הלילה לכיכרות בעזה ובגדה, ומילאו אותן. גורמים בעזה דיווחו, כי רבבות המפגינים עזבו את כיכר החייל האלמוני בעזה לאחר שאנשי חמאס השתלטו עליה ונשאו את דגלי הארגון. "אני מתכוון להגיע בערב להפגנה ואפילו לישון בכיכר", אמר לוואלה! חדשות מוחמד, תומך פתח המתגורר ברצועה. "אני ועוד רבים אחרים מקווים שאולי ההפגנות יובילו לבחירות, ונוכל לסלק את חמאס".

המחאה אורגנה ברשת הפייסבוק ותוך שבועות ספורים הצטרפו אלפי פלסטינים לעמוד הפייסבוק של "קואליציית 15 במרץ", שקראה לקיים את ההפגנות - "עד שתושג אחדות לאומית ועד שיגובש הסכם פיוס בין חמאס לפתח". כוחות הביטחון הפלסטינים בעזה ובגדה הבטיחו כי יאפשרו למפגינים למחות ללא הפרעה וללא עימותים.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הביע אתמול, במהלך פגישה עם ראשי מנגנוני הביטחון בגדה, את תמיכתו בתנועות המחאה הפלסטיניות שקוראות לסיום הפילוג. הוא אמר כי על המפגינים למלא אחר שלטון החוק ולשמור על הסדר הביטחוני. במקביל קרא אבו מאזן למנגנוני הביטחון לשמור על זכויותיהם של האזרחים הפלסטינים ולאפשר להם להפגין בצורה דמוקרטית.

"החלטנו לקחת יוזמה, עלינו להשמיע את קולנו כאנשים צעירים. אנו מוכנים כעת יותר מבעבר", אמר אתמול אחד הפעילים לעיתון הפלסטיני 'אל-קודס'. "דרישתנו לסיים את הפילוג באה מתוך רצון לשמור על העקרונות הלאומיים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully