וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אח ב"שערי צדק" הורשע בתקיפה מינית של מטופלות

גלעד גרוסמן

15.3.2011 / 12:24

משה ישועה, אח כירורג בבית החולים שערי צדק בירושלים הורשע באונס וביצוע מעשה מגונה במטופלות בבית החולים. ישועה החדיר אצבעות לאברי המין של מטופלת בעת שהייתה מורדמת

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (שלישי) את משה ישועה, אח כירורג בבית החולים "שערי צדק" בירושלים, בעבירות של אונס וביצוע מעשה מגונה בשתי נשים לאחר ניתוח. ישועה זוכה מאישומים ביחס לשתי מטופלות נוספות.

על פי כתב האישום שהוגש נגד ישועה בשנה שעברה, תפקידו היה להכין את חדר הניתוח בבית החולים לקראת הניתוח ולהעניק סיוע במהלך הניתוח ולאחריו. במהלך חודש דצמבר 2008, נותחה בבית החולים צעירה בת 23. לאחר סיום הניתוח, בזמן שהמטופלת עדיין היתה שרויה תחת הרדמה, החדיר ישועה אצבעות לאיבר מינה. הרופא המנתח שהבחין בכך הורה לו להפסיק, אולם כעבור כמה שניות הבחין שישועה חוזר על המעשה. הוא הואשם גם בניסיון לבצע מעשים דומים במטופלות נוספות, ניסיונות שלא צלחו מכיוון שאחות שנכחה במקום מנעה זאת.

ישועה הכחיש את האישומים, ואף טען כי הרופא מנסה להפליל אותו לאחר שתפס אותו מרים את השמיכה שכיסתה את המתלוננת הראשונה ומציץ על איבריה המוצנעים. השופטים קיבלו את עמדת הרופא, והרשיעו את ישועה באונס המתלוננת הראשונה. אולם, ביחס לאישומים האחרים, הם קבעו שעדותה של האחות שנכחה במקום, על אף היותה מהימנה, אינה מספיקה כדי להרשיע את ישועה ביחס לשניים מהמקרים. לכן זיכו אותו מאישום של אונס וניסיון אונס, והרשעיו אותו במקרה הרביעי בעבירה של ביצוע מעשה מגונה במקום בעבירה של נסיון אונס.

פרקליטו של ישועה, עו"ד אלי כץ, אמר לאחר הדיון: "מרשי קיבל את הרשעתו בתדהמה ובעצב ולא מצא נחמה בזיכויו מחלק ניכר מהאישומים. הוא הקדיש את חייו לעזרה לחולים וגם בית המשפט ציין את המחמאות של בכירי הרופאים בבית החולים על מקצועיותו, תפקודו ואנושיותו. אנו נערער על ההרשעה לבית המשפט העליון במטרה להוציא את צדקתו של מרשי לאור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully