וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם ועוד 15 שנה לרוצחי הנערה שקד שלחוב

רמי שני

15.3.2011 / 9:30

לאחר שבית המשפט העליון הרשיע את מישל ז'אנו וישראל גנון ברצח הנערה שקד שלחוב והחזיר את התיק למחוזי, גזרו השופטים על השניים מאסר עולם ו-15 שנות מאסר נוספות בגין קשירת קשר לפשע

אלברטו דנקברג

(צילום: אלברטו דנקברג. עריכה:רן צימט)

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר הבוקר (שלישי) מאסר עולם על מישל ז'אנו וישראל גנון שהורשעו ברצח הנערה שקד שלחוב. כמו כן נגזרו על השניים 15 שנות מאסר נוספות בגין קשירת קשר לפשע. ז'אנו וגנון אף ישלמו פיצויים למשפחת שלחוב בסך 258 אלף שקלים. השניים טענו לפני הדיון כי הם חפים מפשע ובכוונתם לערער לבית המשפט העליון.

השופטים, רויטל יפה כץ, נתן זלוצובר וצילה צפת כתבו בגזר הדין כי "הרקע לפשע הוא סכסוך בין קבוצות עבריינים באשקלון. השניים קשרו קשר לפגוע ביריבם שלום דומרני וחברו לאחרים על מנת לעשות זאת". בין שותפיהם למעשה נמנה גם ירון סנקר ששימש כעד מדינה במשפט. "שקד היתה הבת הבכורה להוריה ומותה הותיר חלל כאב ואובדן המלווה את המשפחה עד היום", נכתב בגזר הדין.

נציג התביעה אמר כי "קשה לתאר את המעשים החמורים שביצעו הנאשמים. הם קטעו באחת את חייה של שקד ועצרו את חיי בני משפחתה. הם יצאו מצוידים ברובה מסוג גליל כדי לפגוע בדומרני אך ניסיון החיסול הסתיים בפגיעה באחרים שנקלעו למקום הלא נכון בזמן הלא נכון. הענישה צריכה להיות בהתאם כי כל דרך אחרת תביא למזעור הזוועה".

"שמחה שהצדק יצא לאור"

אמה של שקד, אילנה שלחוב אמרה לאחר מתן גזר הדין כי "אני שמחה שהצדק יצא לאור, זה נותן כוח להמשיך. אני מקווה ששקד יכולה כבר לנוח, האשמים נשלחו לכלא. אנחנו נמשיך להתאבל על שקד". האם העבירה ביקורת על התנהלות בית המשפט. "אלה היו שנים קשות, עינוי דין".

בחודש דצמבר האחרון קיבל בית המשפט העליון את הערעור שהגישה הפרקליטות נגד זיכויים של ז'אנו וגנון, מרצח שלחוב והרשיע את השניים ברצח. התיק הוחזר לבית המשפט המחוזי לצורך גזירת העונש.

הרצח של שלחוב ביולי 2003 זעזע את המדינה. שלחוב וידידתה, דנית שמש, עלו למכונית בה נהג חבר משותף אותו הכירו זמן קצר לפני כן, יניב רווח. השלושה נסעו ברחובות אשקלון, כאשר לפתע עקפה אותם מכונית ממנה נורו מספר יריות לעבר השלושה. שלחוב, שישבה במושב שליד הנהג, נפצעה פצעים אנושים ומתה בדרך לבית החולים. שמש ורווח נפצעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully