וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנגב: ההזדמנות שלנו

סילבן שלום

15.3.2011 / 7:07

"בנגב ייבחן העם היהודי", אמר דוד בן-גוריון, ראש ממשלתה הראשון של ישראל. משפט זה נצרב במורשת העם ומטיל את צילו בכל פעם שבה כותבים על חזון פיתוח הנגב. היום אני מבקש לכתוב על הנגב בלי להיזקק למילותיו החזקות, החכמות והמקדימות את זמנן של בן-גוריון, אשר חזה כבר אז כי "הרצועה הצרה שבין יפו לחיפה, המכילה את רובו הגדול של העם בישראל, לא תעמוד לאורך ימים בלי יישוב רב ומבוצר במרחבי הדרום והנגב".

את המורשת הזו אנו פורטים כיום למעשים בשורה של פרויקטים מחוללי שינוי, שהופכים את הנגב לאזור שכדאי לגור בו, עם מערכת חינוך מתקדמת, אפשרויות תעסוקה מגוונות וחיי חברה, תרבות ופנאי עשירים.

מאות אלפי אנשים המתגוררים בנגב כבר חיים את החזון. אל אלה מתווספת כל העת אוכלוסייה חדשה - עשרות גרעיני התיישבות של צעירים וצעירות, אנשי צבא קבע ורבים נוספים אשר בוחרים בנגב כמקום שבו הם מקימים את ביתם ואשר בו יגדלו את משפחתם. בכך אנו פועלים להגשים את היעד שהצבנו להבאת 300 אלף תושבים נוספים לנגב בעשור הקרוב.

אנו כבר עדים לשינוי

אנו כבר עדים לשינוי. מעבר בסיסי צה"ל דרומה הוא פרויקט הדגל לפיתוח הנגב. הפרויקט מוביל למעבר של אלפי משפחות אנשי צבא לדרום, לצד חברות מובילות שיוסיפו אלפי מקומות עבודה. פארק המדע שמוקם שם משלים את שינוי פני האזור כולו. משפחות הקבע זוכות לסבסוד עלויות פיתוח ולסיוע בשכר דירה, ובנוסף אנו מקימים שכונות לאנשי הקבע בעומר, במיתר ובירוחם.

עוד פרויקטים המתבצעים כיום ומשנים את המצב בנגב ניכרים בפארק התעשייה נועם, הסמוך לנתיבות, שהיה בהקפאה במשך שנים. לאחרונה קלט הפארק את מפעל טרה ובנוסף יקלוט עשרות מפעלים נוספים שיספקו אלפי מקומות תעסוקה. גם את הקמת פארק נחל באר שבע, שיכיל מתחמי טיילת ואופניים ואמפיתיאטרון ויהווה מוקד בילוי רציני, יש לציין.

בימים אלו אנו מחיים את תוכנית הפארק המוטורי בחצרים, פארק ראשון מסוגו בארץ אשר יארח תחרויות מוטוריות וישמש מוקד משיכה ארצי ועולמי למתעניינים בתחום. הפארק הוא סנונית ראשונה לפארק חצרים, שיהווה אטרקציה תיירותית ואשר יספק גם הוא מאות מקומות תעסוקה. בנוסף, הכרזנו על אילת כעיר ספורט בינלאומית והקצינו משאבים לשדרוג תשתיות הספורט, אשר ימצבו אותה כיעד מועדף לאירוח ולקיום תחרויות בינלאומית.

אנו ממשיכים לקדם הקמת שדה תעופה בינלאומי שני, בנבטים, אשר ישים את הנגב על המפה מבחינה בינלאומית ויביא לפיתוח כלכלי-תיירותי משמעותי. בנוסף, נמשיך לקדם הקמת בית חולים נוסף שייתן מענה לעומס הקיים כיום.

ועידת הנגב, המתקיימת היום, שמה את הנגב במרכז סדרי העדיפויות ובמרכז העשייה הציונית. כאשר החזון יושלם במלואו, אלך לפקוד את קברו של ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל, דוד בן-גוריון, ואוכל לומר לו כי מילאנו את צוואתו: מעמדה של מדינת ישראל בטוח, הנגב משגשג ופורח.

*הכותב הוא המשנה לרה"מ, השר לפיתוח הנגב והגליל ולשיתוף פעולה אזורי

  • עוד באותו נושא:
  • נגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully