וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח הפוגלים: אין מחיר לזוועה

יהושוע סובול

15.3.2011 / 6:58

רצח של ילדים הוא פשע שאין חמור ונורא ממנו. ילדים רכים אינם נושאים בשום אשמה על שום עוול שנעשה בעולם הזה. הם עדיין לא הרעו לאיש. ילדים רכים הם תקווה לכך שיצמחו ויהיו לאנשים טובים יותר מהמבוגרים שהביאום לעולם. הם הסיכוי שהאנושות נותנת לעצמה בכל דור מחדש. מי שמניף סכין על ילד, מכוון רובה אל ילד וסוחט הדק או מטיל פצצה על ילד - הוא אדם שאינו ראוי לחיות. אין לחפש שום הצדקות למי שהורג ילדים בכוונה. אין להבין אותו ואין לחקור את מניעיו ואין לחפש שום נסיבות מקילות למעשיהם של רוצחי ילדים.

בכל פעם שמתרחש רצח ילדים בזירה של סכסוך לאומי, נוטים שני הצדדים להעלות באוב פשעי עבר שבוצעו על ידי כל אחד מהצדדים. גם בסכסוך שלנו נזרקים מייד שמות של מאורעות עקובים מדם, ולא חסרים כאלה שבהם נהרגו ילדים ישראלים וילדים פלשתינים. זו איוולת גמורה. שום פשע שנעשה בעבר, כולל הרג ילדים, אינו מצדיק הרג נוסף של עוד ילדים כנקמה. לא ילדים צריכים לשלם בחייהם את מחיר חייהם של ילדים אחרים או של מבוגרים שנהרגו.

בלי להט יצרים

רוצחי ילדים הם היחידים שחייבים לשלם בחייהם על הרצח שביצעו. לכן חובתה של הזרוע המבצעת לשים את ידה על הרוצחים, שראויים לשלם בחייהם על חיי הילדים שאותם רצחו. אם נשלחו על ידי מפקדים להוציא לפועל הרג ילדים - יש לגבות את המחיר האולטימטיבי גם משולחיהם. פעולת הענישה הזאת חייבת להיעשות בלי להט יצרים. זו פעולה שהמין האנושי חייב לעצמו כדי לנקות את עצמו מהזיהום שמזהמים אותו רוצחיהם של חפים מפשע שימשיכו לחיות בקרבו.

נכון שבני אדם זקוקים לכוחות נפש אדירים כדי לשמור על איפוק ולהימנע מגרימת עוול לבני אדם שידם לא אחזה בכלי הרצח. אסור לבזבז את הצורך בעשיית דין על השתוללות יצרית, שרק עלולה לספק לרוצחים הזדמנות לחמוק מעונש בתוך מהומת נקמה נפשעת כשלעצמה בחפים מפשע. אלה הששים לנקום שכחו כנראה שנקמת דם ילד קטן לא ברא השטן, והם נחפזים להיות שלוחיו.

למרבה הביזיון, תמיד אחרי שפך דם של נקיים יש מי שממהרים להפיק מהזעם ומהתסכול רווחים פוליטיים. תמיד יימצא פוליטיקאי שימהר לקבוע שמחיר חייו של ילד קטן הוא 100 או 1,000 דירות, ויימצא פוליטיקאי אחר שיסביר כי החרבת כפר היא המחיר שעל הצד השני לשלם. ויש את אלו שעוד לפני שיבש דם הקורבנות, הם כבר יודעים לקבוע כי יריביהם הפוליטיים הם האשמים ברצח. כאילו אלוהים עומד איתם בקשר ישיר והוא ממהר להודיע להם מהו מחיר חיי ילד ואת מי יש להאשים. אבל אין מחיר לזוועה של טבח ילדים. בל יעז מישהו להוזיל את דמם על ידי קביעת תג מחיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully