וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הפנים אישרה: האסבסט יוצא ממבני ציבור

אריאל נוי

15.3.2011 / 6:06

ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לפיה ייאסר השימוש באסבסט במבני ציבור וכן בציוד וכלי רכב בצה"ל. "מדובר בחוק מציל חיים"

ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת אישרה אתמול (שני) לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק למניעת מפגעי אסבסט ואבק מזיק, שיזם המשרד להגנת הסביבה. החוק החדש אוסר על שימוש חדש באסבסט, ומחייב הוצאה הדרגתית של שימוש באסבסט פריך ממבני ציבור, מתקני תעשייה, ציוד וכלי רכב בצה"ל.

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן ציין בדיון כי "מדובר בחוק מציל חיים. האסבסט הוכח כחומר מסרטן ודאי, ואי ציות לחוק יהווה עבירה פלילית". החוק מסדיר לראשונה את השימוש באסבסט ואת הטיפול במפגעיו. אם יאושר החוק, תצטרף ישראל לשורה של מדינות שאסרו על השימוש בחומר בעשור האחרון, וקבעו הוראות מחמירות באשר לאופן הסרת שימושי האסבסט הקיימים.

לאחר שמחקרים הוכיחו כי אסבסט הוא חומר מסרטן, צומצם מאוד השימוש בו. בעבר הוא היה זמין מאוד כחומר גלם למוצרי בנייה ובידוד, אך עם השנים רווחה הנחה כי התחלואה בסרטן היא תוצאה של חשיפה ממושכת ואינטנסיבית אליו. כיום מקובל לחשוב כי יש מיני סרטן שיכולים להופיע גם בקרב מי שנחשפו לחומר במידה נמוכה וחד פעמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully