וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנומר חוזר לאופנה: שיא בביקוש לחטיבת כפיר

יהושע בריינר

15.3.2011 / 4:49

שיא נרשם בביקוש לחטיבת כפיר בגיוס חודש מרץ. הסיבה לכך היא ככל הנראה פעילות החטיבה ביהודה ושומרון: "החטיבה הפכה להיות מומחית לטרור"

מאות צעירים יתייצבו הבוקר (שלישי) בבסיס הקליטה והמיון בתל השומר, ויצטרפו לחטיבת כפיר, שבגיוס הנוכחי מסמנת שיא בביקוש לגיוס אליה. מנתוני אגף כח אדם עולה כי החטיבה, שעלתה לכותרות בשנתיים האחרונות בעקבות אירועי סרבנות שונים, הפכה למבוקשת מאוד בקרב המתגייסים החדשים, כאשר על כל מקום פנוי מתמודדים שני מועמדים.

עד לפני חמש שנים נאבקה החטיבה להעלות את רמת הפופולריות שלה בקרב המתגייסים. בחודש מרץ 2007 נרשמו רק 0.7 מתמודדים על כל מקום פנוי, ובשנה הקודמת עמד המספר על 0.5 בלבד. הרמטכ"ל בני גנץ צפוי לבקר הבוקר את מתגייסי חודש מרץ והוא צפוי לשוחח עם מתגייסי החטיבה.

חטיבת כפיר עלתה לכותרות בעיקר בשל אירועי אלימות של חייליה נגד פלסטינים, ובהם אירוע התעללות בנהג מונית פלסטיני בכפר דהרייה בשנת 2007 וכן בשל 'פרשת הכאפות' שבהם סטר קצין בחטיבה לפלסטיני כפות בכפר קדום.

המילואימניקים ממליצים

כמו כן, עלה שמה של החטיבה שוב לכותרות בעקבות מספר אירועי סרבנות של חייליה. בין היתר, הניפו החיילים שלטים נגד פינוי יישובים במספר הזדמנויות, ולאחרונה נאסר טירון בחטיבה, שמעון וייזמן, לאחר שהודיע כי לא ישוב לצבא כיוון שביתו נהרס במאחז חוות גלעד. אלא שלמרות הפרשיות המביכות, בחטיבה מזהים עלייה משמעותית ברצון צעירים לחבוש את הכומתה המנומרת, זאת בעיקר בשל הפעילות המבצעית הרבה בה עוסקת החטיבה ביהודה ושומרון.

"החטיבה הפכה להיות מומחית לטרור, כשכרטיס הביקור שלה הוא לוחמה בשטח בנוי שזה אחד האתגרים שאיתו מתמודד צה"ל בשנים האחרונות", אמר קצין בכיר בפיקוד מרכז. "היום לוחם בחטיבה מתנהג כמו דג במים בסימטאות ורואים לכך תוצאות כמעט כל ערב במעצרים ובפעילות מבצעית. מקומה של החטיבה יכול להיות בכל התמודדות עתידית של צה"ל והמתגייסים רוצים לקחת חלק בלחימה הזאת", הוסיף.

בצה"ל ציינו כי העלייה ברצון לשרת בחטיבה נובעת גם מהעובדה כי ככל שהשנים עוברות, החטיבה, שהוקמה רשמית ב-2005, צוברת אנשי מילואים שממליצים לחבריהם הצעירים לשרת אף הם בכפיר. החטיבה צפויה להעתיק לראשונה את פעילותה גם לצפון הארץ, כאשר גדוד נחשון יעזוב את אזור יהודה ושומרון ויעבור להתמודדות בגבול לבנון באפריל הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully