וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יום הזעם" הפלסטיני: "העם רוצה לסיים הפילוג"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.3.2011 / 3:17

אלפי פלסטינים צפויים להפגין ברחבי הגדה ובעזה נגד הפילוג בין חמאס לפתח, ולקרוא לאחדות לאומית. ההפגנה התארגנה דרך הפייסבוק, והמשטרה הודיעה כי לא תתערב ותאפשר את קיומה

אלפי פלסטינים צפויים לצאת היום (שלישי) להפגנות מחאה ברחבי הגדה ורצועת עזה בקריאה לחמאס ולפתח לסיים את הפילוג ביניהם ולהתפייס. המחאה תפסה תאוצה ברשת הפייסבוק: תוך שבועות ספורים הצטרפו אלפי פלסטינים לעמוד הפייסבוק של "קואליציית 15 במרץ" שקראה לקיים את ההפגנות "עד שתושג אחדות לאומית ועד שיגובש הסכם פיוס בין חמאס לפתח".

בהחלטה משותפת של מארגני ההפגנות, סוכם כי המפגינים לא יישאו דגלים של פתח, חמאס ושל יתר הפלגים הפלסטינים אלא יישאו דגל אחד בלבד: דגל פלסטין. המפגינים, שצפויים להתכנס בכיכרות המרכזיות בערים הגדולות בגדה ובעזה, יקראו מספר סיסמאות שקיבלו השראה מהסיסמאות של המפגינים במצרים, טוניסיה ולוב, ביניהן: "אללה, פלסטין, אחדות, וזהו!", "לא נלך ולא נישן, עד שיסתיים הפילוג", ו-"העם רוצה לסיים את הפילוג".

אחד ממארגני ההפגנות, מוחמד עווד, אמר לעיתון הפלסטיני "אל-קודס" כי הציבור הפלסטיני שייצא מחר להפגין יגיע "נחוש ומלא באמביציה והתלהבות. החלטנו לקחת יוזמה, עלינו להשמיע את קולנו כאנשים צעירים. אנו מוכנים כעת יותר מבעבר. דרישתנו לסיים את הפילוג באה מתוך רצון לשמור על העקרונות הלאומיים שלנו". פעיל נוסף, מוחמד עאשור, אמר: "אנחנו צופים שהפעילויות שייערכו ב-15 במרץ יצליחו. אנחנו מקווים שההפגנות לא יובילו למהומות".

דובר משטרת עזה, איימן בטניג'י, אמר כי אין בכוונת המשטרה לפעול נגד המפגינים: "נשחרר את הרסן ונאפשר לכל הגופים הלאומיים לפעול באופן חופשי ברחובות ובכיכרות. נשמור על המפגינים מרחוק". לדבריו, המשטרה תתערב רק כשהמפגינים יפגעו ברכוש ציבורי או ינסו לפגוע בסדר הציבורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully