וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: המדינה עוצרת ל-5 דקות למען גלעד שליט

אריאל נוי

15.3.2011 / 7:02

במסגרת המחאה, הציבור מתבקש לעצור את כל עיסוקיו בשעה 11:00 ולצאת לרחוב. יוזם הצעד, קובי סידי, מבטיח שזה השלב הראשון ב"מאבק ללא פשרות לשחרור גלעד"

גלעד שליט נמצא בשבי החמאס כבר יותר מ-1,700 ימים. לקובי סידי, אזרח מן השורה ואב לארבעה ילדים, נמאס והוא החליט לעשות מעשה. בעקבות היוזמה שלו, היום (שלישי) בשעה 11:00 תצא לדרך פעולה אזרחית למען שחרורו של החייל החטוף, תחת הכותרת "עוצרים את המדינה לחמש דקות למען גלעד".

במסגרת המחאה, מתבקשים אזרחי המדינה להתפנות מכל עיסוקיהם ולצאת החוצה למשך חמש דקות, כדי לעורר מודעות למצבו של גלעד. "בצלצול האחרון של החדשות כולם יוצאים לחמש דקות - דקה על כל שנה שגלעד שליט בשבי", אמר סידי, ששימש בעבר כמנכ"ל הפועל ת"א.

"לפני כחודש ישבתי עם קבוצה של חברים וצפינו בטלוויזיה. נושא השיחה בטלוויזיה היה גלעד שליט ואחד מהנוכחים פנה לבעל המקום וביקש לשנות את הערוץ, כדי שיוכלו לצפות ב'אח הגדול'. בלית בררה מצאתי את עצמי צופה בתוכנית, אך מחשבותיי, משום מה, העלו בפניי את דמות פניו של גלעד שליט הנמק בשבי בידי החמאס", הסביר סידי.

בשלב הזה סידי יצר קשר עם אביו של גלעד, נעם, "ציינתי בפניו כי החל מרגע זה גלעד הוא גם בני ובכוונתי לפתוח במאבק השונה באופיו מזה שנוהל עד כה, שהתאפיין בקור רוח ובציפייה שקטה", הסביר.

ואכן, החל מהיום אמור להתחיל מאבק חריף יותר לשחרורו של גלעד. "המאבק שבכוונתי להוביל לא יסתפק בהצבת אוהלים או בחלוקת סטיקרים וסרטים צהובים, אלא במאבק ללא פשרות, עד להשגת המטרה מהר ככל הניתן", הסביר סידי.

"האסון שלנו הופך להיות עוד תמונה שעלולה לדהות"

נעם שליט אמר לוואלה! חדשות על הצפוי היום: "אני מברך על היוזמה הזו, כמו על כל דבר שישכנע את ראש הממשלה. אני אשאר באוהל מחאה ואצא כמובן לכביש לעמוד ולהשתתף במחאה. אני מקווה שראש הממשלה יבין כמה תמיכה יש בעם ויתעשת. אני מקווה שנראה את גלעד בבית בקרוב".

שמשון ליבמן, יו"ר מטה המאבק לשחרור החייל החטוף, העריך כי "אם אכן המוני אדם יעזבו את משרדיהם ויעמדו בכביש - יהיה בזה מסר חשוב מאוד למקבלי ההחלטות. אולי היוזמה שמגיעה מהעם, בצורה לא ממוסדת, תייצר פה סוג של מחאה שלא היכרנו. העולם מסביב גועש, מעבר לים ואפילו בבית, והאסון שלנו הופך להיות עוד תמונה, שעלולה לדהות חלילה אל מול העוצמות האחרות. ובכל זאת, גם ברגעי חולשה, אסור לעצור את המסע הזה, שהתחלנו בו לפני כמעט חמש שנים".

סידי ציין כי הוא הופתע לגלות היענות רבה ליוזמה שלו: "אין גוף שמכבד את עצמו, ואין עירייה שאמרה לא. גילינו שלעם ישראל יש לב רחב וכמו שאני נרדמתי בשמירה גם הם התעוררו. יש לנו חייל שצריך לחזור הביתה".

(דיווח ראשון: 22:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully