וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך אומרים המן בשפת הסימנים? ובערבית?

מוטי לוי, מערכת וואלה! חדשות

15.3.2011 / 0:09

בגני הילדים לחירשים בחיפה וירושלים ערכו אתמול קריאה של מגילת אסתר, בתנאים מיוחדים המאפשרים גם ללקויי השמיעה ליהנות מסיפורי אסתר, מרדכי ואחשוורוש

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

בגני מיח"א (מחנכי ילדים חירשים) לילדים חירשים בחיפה ובירושלים נערכה אתמול (שני) קריאת מגילה אסתר, המותאמת לחירשים. לצד הפעילות החינוכית לילדי הגן יצאו מנהלי הגן בקריאה לציבור ללמוד מהם את דרך המחשתה של המגילה לחירשים ובכך להנגיש את הקריאה במגילה גם לציבור לקויי השמיעה בישראל.

שמיעתה של קריאת המגילה בבית כנסת היא חוויה שילדים ומבוגרים לקויי שמיעה אינם יכולים לחוות. לשם כך, בגן מיח"א הדגימו אתמול כיצד צריכה להיראות קריאת מגילה שמותאמת גם לחירשים. הקריאה התקיימה בחדר עם תקרה ורצפה אקוסטית, המפחיתות רעשים סביבתיים, ובליווי של מערכת הגברה המותאמת למכשירי שמיעה מסוג FM. כמו כן, בניגוד לקריאה המסורתית המתקיימת כשהקורא עומד עם הגב לציבור, בקריאה בגן עמד הקורא אל מול פני הילדים, בכדי שיוכלו לראות את שפתיו, זאת בנוסף למתורגמנית שתרגמה את המגילה לשפת הסימנים.

"לקויי שמיעה הם חלק אינטגרלי מהחברה שלנו", אמרה דפנה פרומר, מנהלת הגן בחיפה. "כל מקום ציורי צריך להיות מונגש ללקויי שמיעה. זה אומר - תקרה ורצפה אקוסטיות והגברה. זו השקעה מועטה, התלויה ברצון של הקהילה. יש לתת לילדים ומבוגרים אלו להיות חלק מפעילויות היומיומיות. זה כולל גם את הפעילות הסימבולית של החגים – ובכלל זה קריאת המגילה".

בגן בירושלים התגאו בכך שגם ילדי הגן הערבים השתתפו בחלוקת משלוחי המנות. שלומית פיליפיס, אמו של אחד מהילדים בגן הסבירה: "זה לא משנה אם אתה מדבר עברית או ערבית, או אם לאמא שלך יש כיסוי ראש כזה או אחר, או אין כיסוי ראש. כולם מתמודדים עם קושי שהוא משותף, שאני לא בטוחה שהם רואים אותו כקוש". סמאח דקידק, מורה לשפה הערבית בגן, הסבירה את האידיאולוגיה המנחה אותם: "הם לומדים לקבל את האחר. לא לפחד כשהם רואים מישהו עם כיפה, או מישהו שנראה יהודי. גם יהודים, שרואים מישהו עם מטפחת ראש או משהו כזה אז גם הם לא נבהלים ולא בוכים".

(דיווח ראשון: 21:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully