וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הילדה שנדרסה: לבדוק התנהלות המשטרה

14.3.2011 / 18:30

משפחתה של שחר גרינשפן פנתה ליועמ"ש שיבדוק את עסקת הטיעון עם הנהג הדורס. הנהלת בתי המשפט דחתה את הטענות שהושמעו נגד השופטים

בני משפחת גרינשפן, שבתם שחר נפצעה באורח קשה בתאונת דרכים, פנו היום (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, בבקשה שיבדוק את התנהלות התביעה המשטרתית בתיק.

במכתב, שנשלח באמצעות עו"ד ענת קאופמן, נכתב כי עסקת הטיעון שנחתמה עם הנהג הדורס מרק פטריק, שנידון ל-600 שעות עבודות שירות, קנס של 1,000 שקל ושלילת רשיון לשש שנים, על אף היותו שיכור ועל אף הנזק הרב שנגרם לשחר, "הכו בתדהמה את המשפחה, ובני המשפחה שוקלים את צעדיהם בעניין".

עו"ד קאופמן, שמייצג את המשפחה בהליך אזרחי נגד פטריק, כתבה במכתב כי לאור העונש הקל, העובדה שפטריק יוצג על ידי עו"ד שמונה לפני גזר הדין לשופט תעבורה באותו בית המשפט, וכן העובדה שהמשפחה לא עודכנה על עסקת הטיעון, מצדיקים "בדיקה מעמיקה של התנהלות כל הצדדים המעורבים בעניין ואת השיקולים שעמדו בבסיס עסקת הטיעון והעונש הקל שנגזר".

עוד נכתב, כי "במקרים כגון דא מתבקש כי הצדק ייראה, וזאת במיוחד בימים אלה בהם תאונות דרכים הינן אויב מס' 1 של המדינה וכל הגופים לרבות המשטרה והפרקליטות צריכים לעשות יד אחת, להיאבק על אכיפה ולהרתיע הנהגים באמצעות החמרה בענישה".

|בתי המשפט נוהגים לאמץ הסדרי טיעון אליהם מגיעה התביעה"

היום הוציאה דוברות בתי המשפט הודעה בנושא, בה נדחו הטענות שהושמעו נגד השופטים המעורבים. בדוברות בתי המשפט הבהירו כי הסדר הטיעון הוצג בטרם מונה עו"ד אלי אנושי לשופט. עוד צוין, כי בתיק זה שהובא בפני בית המשפט קיימות בעיות בראיות, עדויות סותרות, לא בוצע שחזור של התאונה וקיימים מחדלים של המשטרה. "בהעדר טעם מיוחד, נוהגים בתי המשפט לאמץ הסדרי טיעון אליהם מגיעה התביעה באמצעות הגורמים המייצגים אותה", נכתב בהודעה.

עוד טענו בהנהלת בתי המשפט, כי "הפרסומים האחרונים המרמזים לקשר פסול כביכול בין השופטים בבית משפט לתעבורה בפתח תקווה חסרי שחר". בדוברות בתי המשפט ציינו עוד, כי חוק זכויות נפגעי עבירה, שמחייב את הרשויות לאפשאר למשפחות נפגעי עבירה להביע דעתם על הסדרי טיעון ועונשים, אינו חל על תאונות דרכים, להוציא תאונות קטלניות. "בית המשפט אינו רשאי לפנות מיוזמתו למשפחת הקורבן", נכתב בהודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully