וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל רכבת ישראל יצחק הראל פורש מתפקידו

אבי בר אלי

14.3.2011 / 17:56

תשעה חודשים לאחר שחזר להשלים את הקדנציה אחרי שנכשל המכרז לאיתור מחליפו, יפרוש הראל בתום שלוש שנים וחצי בתפקיד

מנכ"ל חברת רכבת ישראל, יצחק (חקי) הראל, הודיע על פרישה מתפקידו - כך נודע ל-TheMarker. זאת, תשעה חודשים לאחר שחזר לתפקיד בהזמנת דירקטוריון החברה, אחרי שנכשל המכרז לאיתור מחליפו.

הראל כיהן כמנכ"ל הרכבת שלוש שנים וחצי - ובתקופתו נחתמו הסכמי השכר החדשים בחברה, הסכמי הפיתוח והסובסידיה מול משרדי הממשלה ובוצע רכש הרכבות הגדול בתולדות החברה, שיגיע לכ-4 מיליארד שקל.

בשנים האחרונות האיצה רכבת ישראל את ביצוע עבודות התשתית המסילתית - ואולם ניהול הפרויקטים הגדולים במסגרת תוכנית נתיבי ישראל הועבר מידיה לניהול החברה הלאומית לדרכים (מעצ החדשה) וחברת חוצה ישראל. בשבועות האחרונים החלה חברת הרכבת מהלכים ליישום תכנית התייעלות בחברה, גררו צעדי מחאה מצד ועד העובדים וחשש לשיבושים בתפקודה.

יצחק הראל, מסר היום: "ניהול רכבת ישראל הוא תפקיד מאתגר, מרתק, קשה ומספק. בתפקיד זה לקחתי החלטות לא פשוטות, ובטח לא פופוליסטיות, על מנת לבצע רפורמות למען הנחת יסודות לרכבת מודרנית ויעילה יותר, כאשר מטרתי היתה תמיד - פיתוח הרכבת וטובת החברה".

"רכבת ישראל כיום היא חברה עוצמתית הנמצאת בצמיחה ועומדת בפני עלייה מתמשכת בביקושי נוסעים, הבוחרים לעשות שימוש ברכבת. בשנים האחרונות פעלתי רבות על מנת לקדם תשתית מתקדמת עבור הצמיחה הגדולה הצפויה לרכבת ישראל בשנים הקרובות עם פתיחת הקווים החדשים והתחנות החדשות, ובייחוד לקראת המעבר לתשתית רכבות חשמליות אותה אני מקדם בימים אלו, וצפויה להזניק את רכבת ישראל לרמת שירות בדומה למדינות המתקדמות בתחום. אני משאיר למחליפי את הזכות של גזירת הסרטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully