וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק נגד השתתפות חתולים במופעי קרקס

עובד אלחליבי | צילום: Shutterstock

15.3.2011 / 14:12

רגישים לזכויות בעלי חיים וחתולים בפרט? שימוש בהם למופעי קרקס לא מבדר אתכם? תבואו להפגין מחר!

חתול. ShutterStock
הוא לא נהנה מזה/ShutterStock

ארגונים למען בעלי חיים נאבקים בימים אלה נגד קיום מופע "הקרקס הגדול ממוסקבה" העושה שימוש בחתולים למיצגי להטוטים. לטענת פעילי זכויות בעלי חיים, האימונים לקראת המופע כרוכים בהתעללות בחתולים ולכן הם מנסים להביא לביטול ההופעות או להסרת החלק הכולל חתולים. נכון להיום, התנגדות הציבור הביאה לביטול או להסרת החלק הכולל חתולים, במופעים שתוכננו לאשדוד, חולון, מודיעין, ירושלים וקרית מוצקין. כעת, מנסים לשחזר את ההצלחה נגד המופע המתוכנן להתקיים ב'תיאטרון גשר' מחר (רביעי).

מחוץ לדלתות התיאטרון, המאבק נגד קרקסי החתולים יעלה שלב, וארגונים שונים למען בעלי חיים, יאחדו כוחות יחד עם פעילים ויקיימו הפגנה בכניסה. "כל העניין של להופיע בקרקס גדול, עם חתולים נוספים, על במה וברעש גדול, מכניס את החתול ללא ספק ללחץ גדול, וזה דורש אמצעי כפייה כדי שהוא יסכים לשתף פעולה", אומר הווטרינר רפי קישון, " לצערי כשמדובר בעסק מסחרי, אי אפשר להתחשב ברצונותיו של חתול זה או אחר, או של כל חיה אחרת. ולכן אין ספק שהם משתמשים באמצעי כפייה, לעיתים אכזריים אפילו. לפעמים הצ'ופר הוא אוכל, אך כדי שלצ'ופר תהייה משמעות, אז מרעיבים את החיה כדי שהיא תרצה לעשות את התרגיל ולקבל את הצ'ופר. אני יכול רק להניח שהחתולים האלה שנמצאים בסטרס קבוע הם לא חתולים מאושרים ובטח גם לא חתולים בריאים".

אוהלי קרקס. ShutterStock
בפנים ייתכן מאוד שיש חתולים מפוחדים/ShutterStock

בעמותת "תנו לחיות לחיות", טוענים כי לקרקס במוסקווה יש היסטוריה ארוכה של התעללות בבעלי חיים, לא רק בחתולים. לדברי עו"ד יונתן שפיגל, שמייצג את העמותה, "בית המשפט העליון כבר קבע בעבר כי אין להתיר גרימת סבל לבעלי חיים לצורך בידור של קהל צופים, אנו שוקלים לפנות לבג"צ נגד האישור שניתן למופע על ידי משרד החקלאות, נגד הקרקס ונגד האולמות שלא יודיעו כי לא יאפשרו את החלק במופע שכולל שימוש בבעלי חיים. לשמחתנו, גורמים רבים בהיכלי התרבות ובתיאטראות השונים מגלים רגישות רבה לסבלם של בעלי חיים ולכן הודיעו מיוזמתם, משעה שנחשפה האמת מאחורי השימוש בחתולים והסבל הנגרם להם, כי לא יאפשרו את קיום המופע. הדבר מסמל את ההתקדמות בציבור הישראלי ביחס לבעלי חיים".

ההפגנה נגד השתתפות חתולים במופעי קרקס, תתקיים ביום מחר (רביעי), 16.3.2011, שעה 17:00 בכניסה לתיאטרון נגה ביפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully