וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בסיעת הליכוד: "אני עומד במידה רבה לבד"

פנחס וולף

14.3.2011 / 17:13

הדרישה לבנות בירושלים ובהתנחלויות, ההתנגדות לבנייה, הדרישה לשחרר אסירים פלסטינים תמורת שחרור החייל שליט וההתנגדויות - הלחצים שהניעו את רה"מ לומר: "אני עומד במידה רבה לבד"

הלחצים הגוברים מימין ומשמאל בנושאים המדיניים הביטחוניים, הניעו את ראש הממשלה בנימין נתניהו לומר היום (שני) בישיבת סיעת הליכוד כי הוא "עומד במידה רבה לבד, לבד". במערכת הפוליטית סבורים כי נתניהו אמר את הדברים מאחר וכל צד מנסה למשוך לכיוון אחר. הימין, כולל חברים בסיעת הליכוד, דורשים בנייה מאסיבית יותר בירושלים ובהתנחלויות. לעומת זאת, השמאל והקהילה הבינלאומית דורשים להקפיא כליל את הבנייה
.
במהלך הישיבה, התייחס נתניהו לאישור 400 יחידות הדיור בגושי ההתנחלויות כתגובה לפיגוע שבו נרצחו חמשת בני משפחת פוגל באיתמר. לדבריו, "יש לשלב בין הרוח למוח וזה מה שעשינו". ח"כ כרמל שאמה-הכהן פנה לנתניהו ושיבח אותו על ההחלטה לאשר את הבנייה: "תגובתך הייתה מיידית, מידתית, יעילה, מדויקת וכוללת. החידוש של שילוב דחפורים והיתרי בנייה לצד האמצעים הצבאיים הוא המתכון הנכון. חוץ מלהחזיר את היקרים שאבדו לחיים, עשית הכל לרבות מול המשפחות, המתיישבים, כוחות הביטחון, העם והעולם".

נתניהו נמצא גם בתווך בין אלה הדורשים להיכנע לתכתיבים שדורש חמאס בתמורה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט לאלה המתנגדים לשחרור 1,000 המחבלים שעליו הסכים ראש הממשלה. בנושא זה אמר ראש הממשלה בישיבת הסיעה כי "אני לא רוצה לשחרר את אותם 450 מחבלים שידוע שמעל 100 מהם הם בעל סיכון כבד. יש לנו ידיעה שגם מתוך הכלא הם מנסים לארגן פיגועים ומה הם יעשו כשהם ישתחררו?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully