וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המתנחלת המקללת" זוכתה מתקיפת ילד פלסטיני

גלעד גרוסמן

14.3.2011 / 15:25

בית משפט השלום בירושלים זיכה את יפעת אלקובי, שכונתה "המתנחלת המקללת", מעבירה של תקיפת קטין, לאחר שהמשטרה טענה נגדה שהכניסה בכוח אבן לפיו של ילד בן 9

יח"צ - חד פעמי

(צילום: ארכיון)

בית משפט השלום בירושלים זיכה היום (שני) את יפעת אלקובי, מי שכונתה "המתנחלת המקללת", מעבירה של תקיפת קטין מתוך מניע של גזענות, לאחר שהמשטרה טענה נגדה שהכניסה בכוח אבן לפיו של ילד פלסטיני בן 9.

אלקובי, שתועדה לפני מספר שנים שנים כשהיא מקללת פלסטינית בחברון וקוראת לה "שרמוטה", הואשמה כי לפני חמש שנים הבחינה בילד ובנער בן 13 בסמוך לעמדת צה"ל בתל רומיידה. היא יצאה מרכבה, אחזה את הילד בגרונו, הכניסה אבן לתוך פיו וסטרה לו. בהמשך השליכה אבנים לעבר שני הקטינים ואחת האבנים פגעה ברגלו של הנער.

היא הכחישה את ההאשמות נגדה, וטענה כי משטרת חברון מנהלת רדיפה שיטתית אחריה, בשל היותה דמות מוכרת ביישוב היהודי בחברון המבטאת את עצמה באופן קולני ומהווה מטרה קלה.

השופטת, חגית מאק-קלמנוביץ, החליטה לזכות את אלקובי בשל סתירות רבות בעדויותיהם של שני הילדים, וכן בשל קושי של עדים אחרים למקרה לקבוע בוודאות שמדובר באלקובי, בין השאר בשל מחדלים בחקירה המשטרתית. "ההתלבטות והקשיים יכולים היו להימנע אילו פעלה המשטרה באופן המקובל, וביצעה את מסדרי הזיהוי, בין זיהוי חי ובין בתמונות, בסמוך לאחר האירוע, ובנוכחות סניגור. לולא האיחור הרב, והעדרו של סניגור או של אדם אובייקטיבי כלשהו בהליך הזיהוי, נראה ששאלת הזיהוי היתה מוכרעת, לכאן או לכאן, בלא קשיים מיוחדים", כתבה השופטת בהכרעת הדין.

"כשלי החקירה מנעו אפשרות להכריע בין הגרסאות"

פרקליטה של אלקובי, עו"ד אלי פוקסברומר, שייצג אותה מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר לאחר הדיון כי "בית המשפט דחה את העלילה שרקמו על הגברת אלקובי. קשה לרדת לתהומות הרוע שמאפיינים ניצול ציני של ילדים בעלי מום למנגנון ההסתה הפלסטיני. גם מחוז ש"י נקרא לבדק בית, מדוע אימץ לאורך ההליך את הנרטיב של ההסתה הפלסטינית, למרות עדות אובייקטיבית של עד מטעם המאשימה עצמה, ששלל את העלילה על ריסוק שיניו של ילד. הקביעות בפסק הדין מדברות בעד עצמן".

ארגון זכויות האדם "יש דין" מסר בעקבות זיכוייה של אלקובי כי "תוצאת המשפט נקבעה בחדרי החקירות. כפי שקבע בית המשפט בהכרעת הדין, כשלי החקירה מנעו אפשרות להכריע בין הגרסא של הנאשמת לגרסאות המתלוננים". ב"יש דין" טוענים כי הם מצביעים מזה שנים על מחדלים מערכתיים חמורים בחקירת עבירות ישראלים נגד פלסטינים, ובין היתר גם על ההימנעות מביצוע מסדרי זיהוי חיים - כשל שלטענתם הצביע עליו בית המשפט גם בתיק זה. "יש דין" קורא למשטרת מחוז ש"י "להפנים את פסק הדין ולתקן הליקויים במערך החקירות".

לאלקובי יש שורה ארוכה של היתקלויות עם המשטרה באזור חברון. בין השנים 2003-2007 הורשעה חמש פעמים בעבירות של תקיפת שוטר בעת מילוי תפקידו, השתתפות בהתפרעות, העלבת עובד ציבור, התנהגות פרועה במקום ציבורי והיזק לרכוש במזיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully