וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן מעריך: "חמאס ישתלט גם על הגדה"

פנחס וולף

14.3.2011 / 11:26

שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס בוועדת החוץ והביטחון למאבק בין החמאס לפתח, והעריך שבחמאס ממתינים שאבו מאזן ישיג הישגים בזירה הבינ"ל, לפני שיפעל להשתלטות על הגדה

שר החוץ, אביגדור ליברמן, התייחס השתתף היום (שני) לדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת והתייחס בדבריו למאבק בין החמאס לפתח. ליברמן העריך כי חמאס עתיד להשתלט על הגדה המערבית.

"ההערכות במשרד החוץ, בניגוד לגופי ההערכה האחרים, הן שגם ביו"ש החמאס היום יותר חזק מהפתח", אמר ליברמן. "החמאס לא רוצה לתפוס את יו"ש כבר עכשיו מתוך הערכה מפוכחת. הם מחכים ליום שאחרי, שאבו מאזן ופיאד ישיגו מהקהילה הבינלאומית את המקסימום שהפלסטינים יכולים לקבל, ואז הם יתפסו את את השלטון. הרשות הפלסטינית לא רוצה משא ומתן עם ישראל כי הם חושבים שהם יוכלו לקבל הרבה יותר באמצעות פעולה בזירה הבינלאומית".

כשנשאל שר החוץ על ההבדלים בין ההערכות של גופי המודיעין והביטחון לבין הערכות משרד החוץ, השיב ליברמן: "משרד החוץ היה היחיד שבו היו הערכות סגורות את נפילת משטרו של מובראק בטרם זה קרה".

עוד הוסיף ליברמן, כי "מי שמנצל את המצב ביפן ואת המהומות במזרח התיכון זאת אירן, שבחסות העובדה שתשומת הלב העולמית ממוקדת במקומות אחרים פועלת להאיץ את השגת הנשק הגרעיני וחיסול האופוזיציה הפנימית. האירנים מנסים לחדור למקום שלא היתה להם שם אחיזה עד היום כמו מצרים וסעודיה ולשפר את שיתוף הפעולה עם סוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully