וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

'חוק הנכבה' אושר בוועדה: "פגיעה בדמוקרטיה"

פנחס וולף

14.3.2011 / 10:33

חברי הוועדה אישרו את הצת החוק, לפיה לשר האוצר תינתן הזכות לקצץ מתקציבי גופים הממומנים ע"י המדינה שייצאו נגד ישראל. ח"כ א-סנע: "אמנם על דרך השלילה, אבל יש כאן הכרה ב'נכבה'"

ועדת החוקה של הכנסת אישרה הבוקר (שני) את הצעת "חוק הנכבה" של ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) ברוב של ארבעה ח"כים נגד שלושה, בהכנה לקריאה שנייה ושלישית. הצעת החוק קובעת כי שר האוצר יהיה רשאי להפחית תקציבים מגופים ממומנים כמו ארגונים ורשויות מקומיות, במידה שאלו ישללו את קיומה של מדינת ישראל.

ארגונים שיציינו את יום העצמאות כיום אבל, יפגעו בכבוד דגל המדינה או סמל המדינה או יוציאו הודעה המבקשת לשלול את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, המסיתה לגזענות, לאלימות או לטרור, או הודעה התומכת במאבק מזויין או במעשה טרור נגד ישראל - ייפגעו מהחוק. ההצעה קובעת כי הפחתת התקציב תוגבל עד למחצית מתקציב הגוף הממומן או עד פי 10% מההוצאה על הפעילות המסיתה לכאורה.

"אנחנו מדברים על דברים מינימליים, יש גבול כמה ניתן לנצל את הדמוקרטיה בישראל, הייתי רוצה לראות כיצד הייתם מגיבים אם באיזו כיתה כל הילדים היו עושים יום אבל ביום שאחד הילדים נולד", אמר ח"כ מילר.

ח"כים ערבים וח"כים מהשמאל הביעו התנגדותם לחוק. "מה זו דמוקרטיה ללא חופש דעה? האם כל דעה שאתה לא מסכים איתה - תחוקק חוק להוציא אותה מחוץ לחוק? אני יכול לברך על החוק הזה באיזשהו מקום: שנים ביקשנו שהממשלה תכיר בנכבה, ויש פה הכרה בנכבה, אומנם על דרך השלילה", אמר ח"כ טאלב א-סנע (רע"מ-תע"ל).

לדבריו, "החוק מבקש למנוע מהפלסטינים לעלות על נס אירוע שהוא טראומתי. מבחינת המשמעות לעם הפלסטיני הוא לא פחות חמור מחורבן בית ראשון ושני, ולא שמעתי שהרומים אסרו על יהודים את תשעה באב, למרות שהם לא הדמוקרטיה הגדולה בהיסטוריה. זהו חוק עלוב שמצביע על חולשה ופחדנות".

ח"כ יצחק הרצוג (העבודה) אמר בתגובה להצעת החוק: "החוקים האלה של 'ישראל ביתנו' נורא 'מתוחכמים'. הם יורדים למכנה המשותף הנמוך ביותר. מישהו שולל שצריך להוקיע כל מי ששולל את זכותה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית? אבל האינטרס הבסיסי של ישראל זה חירות הביטוי והמחשבה. זה עוד חוק שנועד להוציא עיניים".

ואילו ח"כ ג'מאל זחאלקה אמר: "בחוק הזה יש פגיעה חמורה ביותר בחופש הביטוי. זה חמור ביותר. אתם לא יודעים מה שאתם עושים. אני חושב שהכנסת סופסוף צריכה לשלוח ברכה לציבור הערבי שהוא מציין את אבלו, את כאבו, את כעסו בצורה לא אלימה, בצורה תרבותית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully