וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "המתווך בעסקת שליט פועל באיטיות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.3.2011 / 7:59

גורם פוליטי בכיר בחמאס סיפר כי המתווך הגרמני פועל באופן איטי בתיווך בין התנועה לישראל. "איננו חשים שום רצון מצדו לזרז את גיבוש העסקה ולכן אין שום דבר רציני עד כה"

גורם פוליטי בכיר בארגון חמאס אמר אמש (ראשון), כי צעדיו של המתווך הגרמני במגעים לגיבוש עסקת שליט בין ישראל לחמאס "איטיים מאוד". בשיחה עם סוכנות הידיעות האיטלקית אמר הגורם: "המתווך הגרמני משקיע מאמצים בצורה איטית. איננו חשים שום רצון מצדו לזרז את גיבוש העסקה ולכן אין שום דבר רציני עד כה".

הגורם הוסיף ואמר כי ארגונו אינו לחוץ לסיים את גיבוש העסקה במהירות: "איננו ממהרים. נבצע את העסקה רק לאחר שכל דרישותינו ייענו". הגורם הכחיש דיווחים לפיהם בתקופה הקרובה צפויה להיות פריצת דרך במגעים וזאת על רקע האירועים האחרונים במצרים: "אנחנו לא חושבים שיושג דבר משמעותי בזמן הקרוב וזאת משום שישראל והפלסטינים עסוקים בענייני מצרים ומשום שהמתווך הגרמני איטי מאוד".

הגורם אישר עוד כי המתווך, גרהארד קונארד, מקיים מגעים עם בכירי חמאס בשטחים ובחו"ל ומעדכן אותם בשיחותיו עם ישראל. "נראה שהבעייה המרכזית היא היעדר-יציבות במנגנון קבלת ההחלטות הישראלי בכל הנוגע לעסקת חליפין. לפעמים הם מסכימים לדרישות, אולם מיד הם נסוגים בהם", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully