וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבח באיתמר: שנאה דטרמיניסטית

ליאור אלפרוביץ'

14.3.2011 / 8:01

הסכסוך הישראלי-ערבי מתקיים כבר יותר מ-100 שנים. זהו סכסוך רווי דם שידע קורבנות בשני הצדדים. בדרך כלל נהוג לתרץ מעשי רצח מזוויעים במיוחד כפעולות הנעשות בידי "מטורפים ממתנגדי השלום". אכן, רוב רובם של הפלשתינים אינם מסוגלים לפשע המזוויע שהתחולל בשבת.

אולם הטבח שאירע באיתמר, כמו גם הרצח של רויטל אוחיון ושני בניה, מתן ונועם, בשנתם (רצח שאירע בקיבוץ מצר בשנת 2002) הם מעשי מטורפים בודדים אשר השנאה שמניעה אותם מביאה לידי ביטוי השקפת עולם רחבה בקרב הפלשתינים, השקפה הרואה ביהודים נטע זר במזרח התיכון. מבחינתם, היהודים הם נטע זר שיש לעוקרו, ולכן כל האמצעים כשרים לכך. דוקטרינה זו אינה סמויה או סודית. היא מנוסחת היטב ובבהירות באמנת חמאס, שכידוע, נבחר בדעת רוב בבחירות דמוקרטיות בעזה.

הטבח מזכיר לנו כי הסכסוך עצמו אינו תחום לגבולות הטריטוריאליים שלו אלא מבוסס על שנאה דטרמיניסטית עזה ודמוניזציה מוחלטת של היהודים. אחרת אי אפשר להסביר רוצח כה מתועב אשר הביט בעיניים זדוניות בקורבנותיו חסרי הישע ושחט אותם בצורה קרה, מחושבת ומפלצתית.

"עמלק" הפך לסמל

השבת הקרובה, זו המגיעה לפני חג הפורים, מכונה "שבת זכור". זהו הזמן שבבתי הכנסת קוראים את החלק מפרשת במדבר אשר דן במלחמה של עם ישראל בעמלק. על פי המסורת היהודית, המן היה מזרעו של אגג מלך עמלק. הקשר, אם כן, ברור. האויבים של העם עוד מימי לכתו במדבר לא נכנעו אלא המשיכו לרדוף אותו גם בגלות וכיום גם כששבנו לארצנו.

ברבות השנים, במיוחד לאחר שעמלק המקורי נכחד ואבד מן העולם, הפך המושג "עמלק" לשמש סמל לאויביו של העם היהודי הנלחמים בו בשל דבקותו בזהותו הייחודית. אז מי הוא עמלק של ימינו? הפרשנות המודרנית למושג עמלק מציינת כי רוח מעשיו של עמלק, שלעיתים מוצאת את ביטויה במעשי רצח של יהודים פרטיים, עדיין מרחפת בעולם, והמאבק בעמלק הוא חלק מהמלחמה על עצם קיומנו כעם.

הטבח באיתמר מעיד כי רוחו הרעה של עמלק לא תסתפק בהסדר מדיני זה או אחר. המאבק בינינו לבין הפלשתינים אינו רק בין שני אינטרסים טריטוריאליים מתנגשים. הוא יותר מכך. ישראל צריכה לסגל לעצמה מלחמה בדוקטרינה הג'יהאדיסטית מבית מדרשם של גדודי אל-אקצא, האחים המוסלמים, חמאס ודומיהם. הדוקטרינה הג'יהאדיסטית אינה פשרנית ועל כן אינה ראויה לשום יחס פשרני, מלבד מלחמת חורמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully