וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים החליטו: אסור לעקור ציפורני חתול

13.3.2011 / 18:17

ועדת השרים לחקיקה הצביעה בעד הצעת חוק, הקובעת כי עקירת ציפורניים תותר רק במקרה שיש בה צורך רפואי מובהק לחתול - או במקרה שבעליו עלול להינזק משריטות

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) הצעת חוק המבקשת לאסור עקירת ציפורניים לחתולים. על פי הצעת החוק, שיזמו ח"כ איתן כבל (העבודה), יואל חסון (קדימה), דב חנין (חד"ש) וניצן הורוביץ (מרצ), ייאסר על כל אדם לבצע חיתוך או כריתה של פרקים, גידים או של החלק החי של הציפורניים של חתולים, כאשר לא מדובר בצורך רפואי של החתול או של מחזיקו. הצעת החוק תובא ביום רביעי להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת.

"שיוף הציפורניים מהווה התנהגות טבעית לחתול, אך לעתים הוא מפריע למחזיקו והפתרון בדרך כלל הוא עקירת ציפורניים, הליך כירורגי אכזרי המביא לשלילת ההתנהגות הטבעית של החתולים", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק. "בניתוח זה כורתים את הפרק השלישי שעליו נמצאת הציפורן, ורבים מהחתולים חשים כאבים בזמן הניתוח ולאחריו כאשר הביטוי לכאבים אלה הוא חום, דופק גבוה וצליעה".

בדברי ההסבר הוסיפו חברי הכנסת כי, "מחקרים מראים שעקירת ציפורניים קשורה הן בסיבוכים מיידים כגון דימומים, נפיחות וזיהום והן לסיבוכים אקוטיים כדון חדירת העצם לבשר כף הרגל ובעיות בדרכי השתן. הצעת החוק באה לאסור (דבר) המנוגד לשבועת הווטרינרים והמיותר לחלוטין נוכח זמינותם של פתרונות הומאניים יותר שאינם גורמים סבל לחתולים (לדוגמא כיסויים לציפורניים, ייעוץ התנהגותי ועוד)".

המציעים מסבירים כי ניתן יהיה לבצע עקירת ציפורניים לחתול גם כדי לשמור על בריאות מחזיקו, "שכן ישנם מחזיקים שיכולים להינזק כתוצאה משריטת חתול כמו מחזיק שעבר ניתוח לב או מי שהמערכת החיסונית שלו חלשה. אולם סייגים אלו יחולו רק אם מדובר בחתול המוחזק במקום סגור וכך תימנע סכנה לחייו במקרה שייצא לרחוב ולא יוכל לטפס על עצים וחפצים לדוגמה על מנת להגן על עצמו מרודפיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully