וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפיגוע באיתמר: דרוש פיתרון צבאי

שאול גולדשטיין

13.3.2011 / 12:29

הגינויים של שרי הממשלה ושל מדינות העולם לפיגוע הדקירה באיתמר מפספסים את הנקודה המרכזית: העולם האיסלמי נושא בחובו רשע רדיקלי, המבקש מלחמה עד כלות. שאול גולדשטיין חושב שעם אויבים כאלה - לא עושים שלום

פיגוע הדקירה הנורא באיתמר הכה אותנו בזעזוע ובכאב עצום בצאת השבת. אך הוא לא הפתיע. זו היתה רק שאלה של זמן, וזהו אך תוצר ישיר של מערכת ההסתה המוסלמית הקיצונית. במסגדים, במערכת החינוך, בתקשורת היומיומית, קוראים מעצבי דעת הקהל הפלסטינית להמשיך ולבצע פעולות כנגד האויב הציוני. כבר בגן, לומד הילד הפלסטיני לטפח רגשות עזים של שנאה ותאוות רצח כנגד הישראלים.

אך העולם, ובתוכו מנהיגי מדינת ישראל, עדיין מגיב בגינויים פבלוביים מבלי לשים את האצבע על הנקודה המרכזית : העולם האיסלמי נושא בחובו רשע רדיקלי, המבקש ג'יהאד ומלחמה עד כלות. לא הסכמי שלום, לא הידברות, לא משא ומתן עקיף או ישיר. הדיבורים והגינויים החריפים הנשמעים מבית ומחוץ רק מדגישים את החולשה וחוסר היכולת של המנהיגים לתת את המענה המעשי הנכון.

לא נולדנו אתמול, ואנו חיים במזרח התיכון המדמם, ואף על פי כן קשה לתפוס כיצד בני אנוש מקדמים רעיון באמצעות רצח אכזרי, חייתי, של משפחה שלמה הישנה בביתה. זוג הורים צעירים; שלושה ילדים; תינוקות במיטותיהם הקטנות. בכל חברה מערבית נורמלית הדבר הזה נחשב כרוע צרוף. לעומתה, בחלק נרחב מהחברה הערבית מדובר בנשק לגיטימי כשהוא נותן תוצאות. עיינו היטב בתגובות מנהיגי הערבים לפיגוע ולא תמצאו גינוי מוסרי.

עד הניצחון

זהו פיגוע אחד שהצליח. אחד מתוך רבים מבית מדרשם של הרוצחים הללו, המנסה השכם והערב לפגוע בתושבי ישראל: באמצעות ירי רקטות חסר אבחנה בדרום שרק בנס מחטיא את עשרות ההרוגים הפוטנציאליים; באמצעות חוליות מחבלים המתכננות פיגועים ביהודה ושומרון ובמרכז הארץ, שלא מוציאות את זממן רק בזכות מסירות הנפש של החיילים ואנשי השב"כ שלנו. את פיגועי הזוועה במרכזי הערים הגדולות, את החדירות תאבות הדם ליישובים המבודדים, אנחנו עדיין מתקשים לשכוח.

היום ובזמן הקרוב נשמע בכלי התקשורת השונים את אלו שיטענו ש"אין פיתרון צבאי לטרור/ זהו ניסיון להכשיל פיתרון מדיני/ שלום עושים עם אויבים". למרות המסרים שישוננו כמנטרה שוב ושוב, יש לזכור כי מדובר בשקר המחליש את ישראל ומרפה את ידי החיילים. יש פיתרון צבאי לטרור, והוא הוכח בשנים האחרונות. רמת ההצלחה של הטרוריסטים פחתה מאוד ביהודה ושומרון ובמרכז הארץ לא בזכות הסכמי שלום שהצליחו אלא בזכות תושיית כוחות הביטחון – הצבא, המשטרה ואנשי השב"כ. עם האויבים לא עושים שלום אלא נלחמים עד כלות, עד הניצחון. שלום עושים רק עם מי שרוצה שלום, וחובת ההוכחה מוטלת עליו. ההסתה והחינוך הפלסטיני לאלימות מתמשכת הינם ההוכחה ההפוכה. הגיע הזמן שזה יהיה נושא השיחה בטרקליני המו"מ ולא ויתורים שיחלישו אותנו שנית.

* שאול גולדשטיין הוא ראש המועצה האזורית גוש עציון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully