וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תג מחיר? הפלסטינים מדווחים על תקיפת בתים

יהושע בריינר וניר יהב

12.3.2011 / 16:56

האם מתממש החשש במערכת הביטחון מפני פעולות נקמה של מתנחלים בעקבות הפיגוע הקטלני באיתמר? פלסטינים מדווחים על יידוי אבנים ובקבוקים לעבר בתים סמוך לשכם ובחברון

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק. עריכה :טל רזניק)

האם החלו פעולות "תג מחיר" בעקבות הפיגוע הקטלני הלילה באיתמר? פלסטינים מדווחים כי קבוצת מתנחלים תקפו בשעות הצהריים (שבת) מספר בתים של תושבי הכפר בורין, דרומית לשכם, בניסיון לחטוף שני ילדים שהיו באחד הבתים, כך דיווחו סוכנויות הידיעות הפלסטיניות. "כ-30-40 מתנחלים מההתנחלות ברכה נכנסו במפתיע לשישה בתים בכניסה לכפר ולאחר מכן יידו לעברם אבנים ובקבוקי זכוכית", סיפר עד ראייה תושב הכפר. ראש מועצת כפר בורין אף טען כי המתנחלים תקפו שני ילדים פלסטינים בכפר וניסו לחטוף אותם. בשיחה עם סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" אמר עלי עיד, ראש מועצת הכפר, כי מהומות פרצו בין עשרות מתנחלים לבין תושבי הכפר, אך לא היו נפגעים במהומות. עיד טען כי צה"ל נכנס ליישוב כדי להרגיע את הרוחות.

בנוסף, סוכנויות הידיעות הפלסטיניות דיווחו כי מתנחלים יידו בשעות הצהריים אבנים לעבר מכונית השייכת ל"הגנה האזרחית", מכוחות הביטחון הפלסטינים בחברון. על פי הדיווחים, השמשה הקדמית של המכונית נופצה וקצין פלסטיני נפגע בראשו באורח קל. מקורות פלסטינים אף דיווחו כי מספר מתנחלים מיידים אבנים על בתים בכפר עסירה אל קאבליה, הסמוך לשכם. מדובר צה"ל נמסר כי הארועים הללו אינם מוכרים, אך הדיווחים נמצאים בבדיקה.

במערכת הביטחון הביעו מוקדם יותר חשש מפעולות "תג מחיר" של מתנחלים שינסו לפגוע בפלסטינים בעקבות הפיגוע. שר הביטחון אהוד ברק אמר לאחר הערכת מצב ביטחונית שקיים כי "עלינו לעשות הכל כדי שהביטחון והשקט יוחזרו לשרור באזור" וקרא לראשי ההתיישבות ביהודה ושומרון לנהוג באחריות.

גם סגן שר החוץ, דני אילון, הזהיר מפני תרחיש של פעולת תגובה מצד אנשי היישוב. "הדבר הגרוע ביותר כרגע הוא 'תג מחיר'. זה הדבר החמור ביותר שיכול לקרות. הוא פסול מבחינה מוסרית, מזיק מבחינה מדינית ובטחונית, ואני מקווה שאף אחד לא חושב על זה"

הפלסטינים ביישובים הסמוכים לאיתמר הביעו כבר בשעות הבוקר המוקדמות חשש מנקמת המתנחלים. "אנחנו עדיין לא רואים שום התארגנות של מתנחלים בשטח לקראת נקמה או 'תג מחיר', אבל החשש גדול מאד", סיפר לוואלה! חדשות זכריא, תושב אחד הכפרים הסמוכים לשכם. "אנחנו די בטוחים שהמתנחלים באזור ינקמו על ידי פגיעה בתושבי הכפרים באזור בשעות הקרובות או בימים הקרובים".

* עדכון ראשון - 15:05.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully