וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: יותר ממחבל אחד דקר למוות המשפחה באיתמר

12.3.2011 / 6:26

בהתנחלות איתמר התקשו לעכל את רצח ההורים ושלושת ילדיהם, שנדקרו למוות אמש על ידי מחבלים שנכנסו לבית המשפחה. שני ילדים נוספים שהו בבית בזמן האירוע, ונותרו בחיים

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק)

שעות ספורות לאחר הפיגוע הרצחני באיתמר, מתחזקת ההערכה כי יותר ממחבל אחד חדר להתנחלות, ודקר למוות זוג הורים ושלושת ילדיהם. מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי אמש (שישי) בשעות הערב, המחבלים זינקו מעל הגדר המקיפה את היישוב, ונכנסו לאחד הבתים הסמוכים לגדר. עם כניסתם, דקרו למוות את בני המשפחה במיטותיהם, בהם שני ההורים, בשנות ה-30 לחייהם, ילד בן 11, פעוט בן שלוש ותינוקת בת ארבעה חודשים. התינוקת נרצחה בזרועות אביה, גרונותיהם של השניים שוספו.

מסיבה שאינה ברורה, לא דקרו המחבלים שני ילדים נוספים, בגילאי ארבע ושנתיים, שהיו בבית, ונמלטו מן המקום. ילדה נוספת, בת 12, לא שהתה בבית בזמן האירוע, והגיעה אליו מפעולה בתנועת נוער ביישוב. עם הגיעה לא הצליחה לפתוח את הדלת, והזעיקה את אחד השכנים. סמוך לשעה אחת בלילה שמע הילד בן ה-4 את זעקות השכן והילדה, התעורר ופתח את הדלת, אז התגלתה הזוועה והוזעקו כוחות הביטחון.

גורמי ביטחון שהגיעו לזירה הזדעזעו מהאכזריות ומאופן ביצוע הפיגוע. "איך אפשר לרצוח בסכין תינוקת?", שאלו. גם גורמים שצברו ניסיון בהתמודדות עם פיגועים בעבר דיווחו שנחרדו מהמראות.

פיגוע דקירה באיתמר: מחבל הרג הורים תינוק חמישה הרוגים. אורי לנץ, אורי לנץ
פיגוע דקירה באיתמר: מחבל הרג הורים תינוק חמישה הרוגים/אורי לנץ, אורי לנץ

המחבלים הצליחו, כאמור, להימלט מהיישוב. כוחות גדולים של צה"ל, משטרה ומג"ב סגרו את האזור ואת הכניסה ליישוב, ופתחו בסריקות נרחבות בתוך ההתנחלות ומחוצה לה לאיתור המחבלים. צה"ל הורה לכל תושבי איתמר להישאר בבתיהם. במקביל, הוקמו מחסומים בכבישים הסמוכים והחיילים מבצעים בידוקים במחסומים באזור השומרון לאיתור המחבל.

יו"ר מועצת ישע המתחדשת, דני דיין, התייחס הבוקר לפיגוע. בהגיעו לזירת האירוע אמר דיין כי "אי אפשר לתאר במלים את הזוועה והכאב, אירוע בממדים ששנים לא ידענו". הוא הוסיף כי "מי שהתפתה לחשוב שהפלסטינים שינו את עורם ושאפשר לסמוך על שיתוף פעולה איתם, קיבל היום סטירה בפרצוף". דיין ציין עוד כי "עמדתנו היא נגד פעולות 'תג מחיר', אבל המחשבות שלי כעת הן על תושבי איתמר ועל המשפחה שנרצחה, שאת חלקה אני מכיר היטב".

פיגוע באיתמר מחבל דקר למוות חמישה בני משפחה. אורי לנץ
חמישה בני משפחה נהרגו. כוחות מד"א בזירת הפיגוע באיתמר/אורי לנץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully