וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטל מינוי שופט שלא ציין שנחשד בעבר בהטרדה

גלעד גרוסמן

11.3.2011 / 11:54

הוועדה לבחירת שופטים ביטלה את מינויו של רב פקד בוריס קוסנוביץ' לתפקיד שופט תעבורה בצפון, כיוון שלא רשם בטופס הבקשה שלו להתמנות לשופט את העובדה שבעבר נפתח נגדו תיק בגין חשד להטרדה מינית

הוועדה לבחירת שופטים ביטלה הבוקר (שישי) את מינויו של בוריס קוסנוביץ' לתפקיד שופט תעבורה בצפון, זאת מכיוון שלא רשם בטופס הבקשה שלו להתמנות לשופט את העובדה שבעבר נפתח נגדו תיק בגין חשד להטרדה מינית.

לפני כשבועיים פורסם בערוץ 2 כי קוסונוביץ', קצין בדרגת רב-פקד ששירת כ-15 שנה כתובע משטרתי, נחשד בעברו בביצוע עבירות מין בקצינת משטרה, אולם התיק נסגר מחוסר ראיות. בעקבות הפרסום הוחלט לערוך דיון מחודש במינוי, מכיוון שהמידע על עברו של קוסנוביץ' לא היה מצוי בפני הוועדה.

בדיון עצמו הציג קוסנוביץ' את עמתדו והתייחס לשאלות שהציגו חברי הוועדה. לאחר מכן קיימו חברי הוועדה דיון מחדש בדבר מועמדותו, ובסופו החליטו לשנות את החלטתם הקודמת ולבטל את המינוי, שהיה אמור להכנס לתוקף ביום ראשון, "עקב העדר דיווח מלא בטופס הבקשה להתמנות לכהונת שיפוט, על תיק שנסגר".

ביום ראשון יתקיים טקס השבעתם של 14 שופטים חדשים, שמונו לפני כחודש על ידי הוועדה למינוי שופטים, לכהונה בבתי משפט השלום, המחוזי ולבתי הדין לעבודה, למשפחה ולתעבורה. קוסנוביץ' היה אמור להיות מושבע לתפקיד באותו היום. שניים מהשמות הבולטים הם עו"ד דורי ספיבק, עורך דין בולט בתחום זכויות האדם, ועו"ד טובה פרי, בכירה לשעבר בפרקליטות מחוז מרכז, שבין השאר היתה התובעת בתיקי הרצח של רענן לוי ומעין ספיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully