וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלות הבלתי נסבלת

דן מרגלית

11.3.2011 / 7:46

הצד המזעזע בכתב האישום נגד דוד ואנונו מרשות המיסים אינו השוחד שלקח איש מודיעין כה בכיר. גם לא הסכומים שזרמו לכיסו, ולעולם לא נדע אם רק הם. מצמררת הקלות הבלתי נסבלת שבה נעשה הדבר ומשך הזמן ורשת המעורבים. כאילו אור השמש אינו מרתיע כלל את מי שידו בעבירה. לפי שעה, כמובן, רק עבירה לכאורה.

איש המודיעין הבכיר ואנונו שלוקח שוחד ברשות המיסים הוא כקצין בכיר בצה"ל המעביר מידע סודי לגורמים עוינים, או רופא רם דרג שגונב תרופות מצילות חיים מחולה נוטה למות. בתנאי, כמובן, שההאשמות יוכחו - והן טרם.

בישראל התנהלה כמה וכמה שנים מלחמת "בני אור" ב"בני חושך", ואם ההאשמות נגד אנשי הקבוצה נכונות כי אז הם התעלמו ממנה. לא פחדו מתוצאותיה. סברו כי יד החוק לא תשיגם.

"כברה של שחיתות"

כתב האישום נגד ואנונו הוא נדבך נוסף לדברים חמורים המיוחסים לקבוצה אחרת בצמרת רשות המיסים. אין קשר בין ואנונו לבין ג'קי מצא שכבר הורשע ונידון לשנת מאסר, אך הסך הכל שמצטייר הוא שרשות המיסים דומה לכברה של שחיתות. כאילו הרוב מנוקב, קרוע, פגום.

למציאות קשה זו נוספה מעורבותם של פעילים בכירים בקדימה. כתב האישום מזכיר אותם כמעורבים במעשיו של ואנונו בשיטת היד רוחצת יד. נטען בו כי מנכ"ל המפלגה משה שחורי ופעילה יואל מוגמי עמדו בקשרים עם ואנונו, ונרקמה לכאורה תוכנית עבריינית לקדם את ענייניה של רעיית המנכ"ל עו"ד דליה שחורי.

הפרקליטות טרם החליטה אם להעמיד את שחורי לדין. קדימה הזדרזה להחזירו לתפקידו הבכיר במפלגה. בנתונים אלה יש הצדקה מלאה לפניית התנועה לאיכות השלטון אל פרקליט המדינה משה לדור כדי לקבל בהקדם החלטה אם להעמיד את המנכ"ל לדין, אם לשחררו מהסיוט שבהתמודדות עם כתב אישום. למען טוהר האווירה הציבורית. גם לטובת החשוד. אין כהסרת ספקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully