וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכאת קצין צה"ל: "מסימני התפוררות השלטון"

יהושע בריינר ופנחס וולף

10.3.2011 / 20:01

בעקבות פרסום התקרית בה סטר מתנחל בן 17 לקצין צה"ל במהלך עימותים בגדה, נשמעו גינויים רבים, לרבות מצד ראש מועצת יש"ע וראש מועצת מטה בנימין. "התנהגויות כאלה אינן מקובלות"

"מי שהרים יד על קצין צה"ל כאילו הרים יד על ההתיישבות ביהודה ושומרון כולה ועל כל אחד ואחד מאתנו", כך אמר הערב (חמישי) יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, בתגובה לפרסום בוואלה! חדשות על תחקיר צה"ל בו התברר כי בעימותים שאירעו השבוע בין מתנחלים לפלסטינים ליד רמאללה, סטר נער בן 17 ממאחז בלתי חוקי לקצין צה"ל מחטיבת כפיר.

דיין הוסיף כי "זהו מעשה חמור ביותר, ואני מצר על כך שהאיש לא נתפס במקום ושהדין עדיין לא מוצה עמו". יחד עם זאת דיין לא חסך גם ביקורת כלפי צה"ל ואמר כי "יש לנו טענות לא מעטות כלפי התנהגות כוחות הביטחון במספר אירועים לאחרונה ואף באירוע זה".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון, הגיב גם הוא לתקרית ואמר כי "התופעה לפיה מתנחלים מגדפים ואף מפליאים את מכותיהם בחיילים ובשוטרים הפכה שכיחה ויומיומית והיא מסימני התפוררות שלטון החוק ואובדן הריבונות, שמוכה שוק על ירך על ידי המשיחיות". גילאון הוסיף כי "בשלה השעה שהצבא וזרועות החוק יסירו את הכפפות מול אלימות המתנחלים שהופכים אותנו ממדינה לאוסף של פלנגות פרועות".

"אסור שמחלוקות יובילו לאלימות"

"אסור שמחלוקות אדיאולוגיות יובילו לאלימות נגד צה"ל שהוא צבא העם", כך אמרה ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד). "יש לראות בחומרה את הפגיעה בקצין צה"ל ולהעניש את הפוגע. המעשה הפסול של הנער מחתים את ציבור המתיישבים הנפלא והמסור לארץ ולצה"ל".

ראש המועצה האזורית מטה בנימין, אבי רואה, ביקר אף הוא בחריפות את הנער והבהיר כי לא מדובר במדיניות היישוב. "איננו יודעים מיהו אותו נער, והאם הגיע מגזרתנו, אך ברור כי האירוע מנוגד למדיניות התושבים והמועצה, שדוגלת בשיתוף פעולה עם הצבא ורשויות החוק. ישנם חילוקי דעות בינינו, אך ברור שחיילים שבאים להגן על תושבים ומקבלים סטירת לחי - תרתי משמע, הוא דבר חמור מאוד ואנו מגנים זאת", הוסיף רואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully