וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים: בן אליעזר נמצא בסיכון, השיקום יהיה ארוך

אריאל נוי

10.3.2011 / 7:01

יו"ר מפלגת העבודה לשעבר מורדם ומונשם זה היום השלישי בביה"ח. רופאים בכירים בבתי חולים ברחבי הארץ העריכו כי קיים חשש לחייו של בן אליעזר והבהירו כי תהליך השיקום שלו יהיה ממושך

חבר הכנסת בנימין בן אליעזר מורדם ומונשם זה היום השלישי בבית החולים אסף הרופא בצריפין לאחר שאושפז בשבוע שעבר בשל דלקת ריאות ממנה סבל. בית החולים עדכן היום כי מצבו של שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה לשעבר נותר ללא שינוי וכי הטיפול הרפואי נמשך "על פי התכנית", אולם ההערכות של גורמי רפואה הן שמצבו בכי רע.

מנהל בית החולים "מעייני הישועה", פרופ' מוטי רביד, העריך היום (חמישי) כי קיים סיכון גבוה שבן אליעזר לא יחלים מהמחלה בהתחשב בגילו המבוגר ובבעיית עודף המשקל ממנה הוא סובל. "כרגע אנחנו לא בפרשה של דלקת ריאות, אלא במה שנקרא 'תסמונת מצוקת הנשימה של המבוגר', שזה אומר שחלק גדול ברקמות הריאה לא מתפקדות ולכן הוא זקוק להנשמה", הסביר רביד.

לדבריו, בעוד מספר ימים תתבהר התמונה בנוגע למצבו הקליני של בן אליעזר שכן כעת מנסים הרופאים להשיב את בן אליעזר למצב בו נושם בכוחות עצמו. "במידה ויחלים, הוא יוכל לחזור לחיים נורמליים ושגרתיים לאחר תהליך ארוך", אמר רביד שהוסיף כי "בינתיים לא יצאה אף הודעה רשמית מבית החולים ולכן מצבו נראה חמור".

מנהל המחלקה לזיהומים בבית חולים העמק בעפולה, פרופ' דן מירון, הסביר כי "בעקבות הנשמה ממושכת עלולים לקרות מספר דברים ביניהם שינויים דלקתיים מעצם ההנשמה עצמה. אדם מבוגר שמונשם כמה ימים ומורדם עם חשש לדלקת ריאות נמצא בקבוצת סיכון".

נמצא בסכנה מזיהום

לדברי פרופ' מירון, ישנם מספר תרחישים אפשריים במצבו של בן אליעזר. בין היתר, הוא עלול לסבול מזיהום כתוצאה מהשהייה בסביבת בית החולים, או להגיע למצב שגופו יתעייף, והוא יאבד את היכולת להתמודד עם פעולת הנשימה. "השיקום של אדם שמחלים ממצב כזה מבחינה גנרית היא ממושכת", הוסיף פרופ' מירון.

מנהל חדר מיון וטיפול נמרץ בבית חולים איכילוב בתל אביב, ד"ר פיני הלפרן, התייחס אף הוא למצבו של ח"כ בן אליעזר ואמר כי "אדם שמקבל דלקת ריאות, הדינמיקה להחלמה שלו לוקחת כמה ימים, בעיקר כשהוא לא צעיר, יש לו משקל עודף ויש לו מחלת רקע שגרמה לזה. הסכנה של זיהום עולה ברגע שאדם מונשם ומורדם במחלקה לטיפול נמרץ ומצבו אינו משתנה. הוא מונשם וזה כבר אומר שיש החמרה במצבו".

לדברי, ד"ר הלפרן "יש סכנה שזיהומים בריאות יעברו למקומות אחרים בגוף כמו בכבד או בכיס המרה. כמעט כל אבר עלול להזדהם וזו סכנה גדולה כל עוד הוא מונשם ומורדם".

במהלך הימים בהם מאושפז בן אליעזר, רבים במערכת הפוליטית, עמיתים ויריבים, איחלו לו רפואה שלמה ואף מספר רבנים קראו לציבור לקיים תפילות לשלומו. עד לאחרונה, כיהן בן אליעזר כשר התמ"ת, אך הוא התפטר מהממשלה בעקבות פרישת שר הביטחון, אהוד ברק, ממפלגת העבודה. הוא הבהיר באחרונה כי אין בכוונתו להתמודד על ראשות המפלגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully