וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר בקרב סטודנטים: גברים שקדניים יותר מנשים

10.3.2011 / 17:53

19.6 שעות לימוד למבחן לעומת 18.5 שעות - זהו ההבדל הממוצע בין סטודנטים גברים לנשים. התלמידים השקדניים ביותר - בטכניון ובאוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע

סקר חדש שנערך בקרב כ – 4,300 סטודנטים מכל רחבי הארץ שבדק את הרגלי הלמידה של הסטודנט הישראלי חושף כי בניגוד למה שנהוג לחשוב, דווקא גברים שקדניים יותר מנשים.

נשים משקיעות כ – 18.5 שעות לימוד בממוצע לבחינה, לעומת 19.6 שעות בקרב הגברים, כך עלה מהממוצע של כל האוניברסיטאות והמכללות שנסקרו. בדירוג האוניברסיטאות והמכללות נמצא, כי הסטודנטים בטכניון הם שיאני שעות הלימוד לבחינות: בממוצע כ – 25 שעות לכל בחינה. אחריהם ממוקמים הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, עם ממוצע של 22 שעות לימוד לכל בחינה.

הסטודנטים במרכז האוניברסיטאי אריאל הפתיעו עם תוצאה "נמוכה" של 15 שעות לימוד לכל בחינה. הסטודנטים ממכללת תל-חי נמצאים בתחתית הרשימה, עם 13 שעות לימוד ממוצעות לבחינה בלבד. במכללה למנהל לומדים בממוצע 21 שעות לכל בחינה וכך גם בקמפוס רחובות ובאוניברסיטת תל אביב.

עוד עולה מהסקר, כי לא רק המגדר אלא גם הגיל משפיע על הרגלי הלמידה: ככל שעולה גיל הסטודנט - כך עולה גם היקף ההשקעה שלו בלימודים. סטודנטים בגיל 45 ומעלה משקיעים מעל 22 שעות לימוד בממוצע בכל בחינה.

נתון נוסף שנבדק הוא העומס המוטל על הסטודנטים בתקופת הבחינות. הסטודנטים במרכז האוניברסיטאי אריאל הם שיאני מספר הבחינות, 8 בממוצע בסמסטר, אחריהם אוניברסיטת באר שבע והמכללה למנהל עם ממוצע של 7 בחינות, ובטכניון ובאוניבסיטת בר אילן מסתפקים ב-5 בחינות בממוצע בסמסטר.

הסטודנטים נשאלו גם אודות המדדים החשובים להם ביותר להצלחה בלימודים למבחנים. בכל הקמפוסים ציינו הסטודנטים כי זיכרון של מידע רב, שמירה על עירנות לאורך כל היום וכושר הריכוז כפרמטרים המשמעותיים ביותר להצלחה בבחינות.

הסקר נערך ביוזמת חברת "פרמשלום" המשווקת תוספי תזונה לשיפור הזיכרון, וניתוח הנתונים נעשה על ידי מכון המחקר "מרקט ווטש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully