וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "לפעול למניעת מתקפה אירנית עתידית"

פנחס וולף

10.3.2011 / 15:31

המשנה לראש הממשלה נאם בטקס חנוכת מוזיאון השואה במקדוניה והבהיר כי "הניסיון ליצור דה-לגיטימציה כלפי ישראל משתלב עם תופעת הכחשת השואה"

"על ישראל ליטול חלק פעיל כדי למנוע את ההתקפה מצד אירן", כך אמר היום (חמישי) המשנה לראש הממשלה והשר לעניינים אסטרטגיים, משה יעלון, בנאום בטקס חנוכת מוזיאון השואה במקדוניה. יעלון הוסיף ואמר כי "מדינת ישראל וצה"ל היו נחוצים כבר לפני 70 שנה ונחוצים בכל דור בו קיצונים ואנטישמים, מהיטלר ועד אחמדינג'ד, מרימים ראש ומאיימים להשמיד אותנו. אסור לנו לחזור על אותן טעויות שאנו חוזים בהתקפות על ישראל, שמטרתן בראש ובראשונה לפגוע בזהותה הלאומית והיהודית. הניסיון ליצור דה-לגיטימציה כלפי ישראל משתלב עם תופעת הכחשת השואה".

לדבריו של יעלון, "נשיא אירן משלב את התקפותיו על ישראל ביחד עם הכחשת השואה על מנת להכשיר את הקרקע להתקפה עתידית על ישראל. הלקח החשוב מהשואה הוא שאידיאולוגיה פנאטית אינה יכולה להיעצר באמצעות פיוס. המערב חייב ללמוד מהעבר ולגלות נחרצות אל מול האיום הזה".

במהלך ביקורו במקדוניה, נפגש יעלון עם נשיא המדינה, ג'ורג' איבאנוב, וראש הממשלה, ניקולא גרואבסקי. "חייבת להיות הכרה במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. אנו מחויבים להמשיך קיומה וביטחונה של מדינת ישראל כמדינה יהודית", אמר איבאנוב ליעלון. "הזהות הלאומית היא מרכיב חשוב במערכת הבינלאומית. יש צורך ללמד את השואה כדי ללמוד מההיסטוריה, גם בנוגע לזכות קיומה של ישראל וגם בנוגע לתרבות הפוליטית והאנושית לדמוקרטיה במקדוניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully