וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: חמאס מינה אישה לתפקיד שרה מטעמו

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.3.2011 / 14:06

במסגרת חילופי גברי בממשלת חמאס בעזה, מינה איסמעיל הניה 5 שרים נוספים בממשלתו וערך מספר שינויים בקרב השרים. לראשונה: מונה שר חוץ ואישה קיבלה תפקיד שרה

במסגרת חילופי גברי בממשלת חמאס ברצועת עזה, מינה היום (חמישי) ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה, חמישה שרים נוספים בממשלתו וערך מספר שינויים בקרב השרים. בין היתר מינה הניה את מוחמד עווד לשר החוץ, בנוסף לתפקידו כשר התכנון. זו הפעם הראשונה שממונה שר חוץ בממשלת חמאס מאז השתלט הארגון על רצועת עזה ב-2007. בממשלה החדשה מכהנים 15 שרים.

למרות שמרבית השרים בממשלת חמאס שמרו על תפקידיהם הקודמים, מינה הניה לראשונה אישה כשרה בממשלה: ג'מילה א-שנטי תכהן כשרה לענייני נשים. בנוסף למשרד לענייני נשים שהוחלט על הקמתו כעת, הורה הניה על הקמת משרד חדש נוסף – המשרד לעניינים לאומיים, שאמור לעסוק בענייני ירושלים, הפליטים והאסירים. השר שיכהן במשרד זה הוא עטאללה אבו סבח.

גורם בכיר בממשלת הניה אמר לאתר של חמאס כי ראש ממשלת חמאס סבור שהשינויים שערך בממשלה הם שינויים חשובים. עוד הוסיף הגורם כי הניה מוכן להודיע על התפטרות הממשלה כולה אם יושג פיוס לאומי עם ארגון פתח. בנוסף לכך, ניתן להעריך כי צעד זה נועד להציג תדמית פתוחה וליברלית יותר כלפי תושבי עזה והעולם.

דובר ממשלת הרשות הפלסטינית בגדה, רסאן אל-חטיב, אמר בהתייחסו לשינויים בממשלת חמאס כי כי צעדים אלו רק מבססים את הפילוג הפנים-פלסטיני ומשרתים את הכיבוש. "קריאתו של ראש הממשלה סלאם פיאד לכונן ממשלת אחדות לאומית היא רעיון מעשי שלוקח בחשבון את המציאות הפלסטינית ומהווה דרך להשיב את האחדות בין חלקי המולדת. הצעתו עודנה בתוקף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully