וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים: מגשימים את החלום

ד"ר חיים שיין

10.3.2011 / 7:40

במדינת ישראל יש קבוצה מיליטנטית של אנשי רוח, אשר התקשורת מפנקת אותם, ולכן נוצר הרושם כאילו הם מייצגים לפחות את מחצית אזרחי ישראל. אנשי רוח אלה שמעו על עמנואל קאנט, קראו את פרנץ קפקא ובעיקר יודעים לצטט בעל פה את המכתמים ההזויים של ישעיהו ליבוביץ.

מתוך תפיסת עולמם האוניברסלית, מצפונם של אנשי הרוח השמאלנים רחב מהאוקיינוס - ליבם מכיל את נדכאי כל העולם ונפשם יוצאת אל אשליית השלום. הם מוכנים למסור את לשונם ועטם לטובת מסתננים מסודאן, ילדי עובדים זרים מניגריה ועצי זית של פלשתינים. עבור חלקם, מלחמת העצמאות מזוהה עם הנכבה, מלחמת ששת הימים עם הכיבוש ומלחמת יום כיפור היא התפכחות ופריצת הדרך לשלום. כך הם רואים את המציאות - הפוך. מדורת השבט שלהם היא השנאה לאחר - כך קל להם מאוד לשנוא חרדים כיוון שמראם אחר, לבושם שונה והם אינם משרתים בצבא (כאילו כל אליטת השמאל בוגרי סיירת צנחנים). ומה יותר מרנין מאשר להצטרף למקהלה עולמית ליברלית-אוניברסלית המציגה את מפעל ההתנחלות ככיבוש, כנישול וכאפרטהייד?

זה מקומם כי אזרחי ישראל, מתיישבי יהודה ושומרון, נושאים ברמה את חזון שיבת ציון. אריאל ובית אל, עלי ושילה, שערי תקווה ופדואל הם המגשימים הנוכחיים של החלום הגדול של כולנו. חלום השיבה הביתה, אל המולדת ההיסטורית. לא לקחנו אדמת זרים ולא יזמנו מלחמה, אך כשהיא נכפתה עלינו - ידענו כי אנו נלחמים על ארץ אבותינו.

הביל"ויים של פעם

אבות האומה חלמו אלפיים שנה על ירושלים, בית לחם, שכם וחברון. איש מהם לא חלם על הברים של תל אביב. המתנחלים של היום הם הביל"ויים של פעם.

לוחמי הכיפות הסרוגות הם ממשיכי האצ"ל והפלמ"ח של ימי המאבק בבריטים ומלחמת העצמאות, ומגדלי עצי הזית והיקבים בהרי שומרון הם הקיבוצניקים של הימים ההם, לפני ההפרטה והנדל"ן.

אנשי השמאל בישראל מסרבים לקבל אמת אחת פשוטה - הפלשתינים ועוזריהם רואים בשיבת ציון של היהודים למזרח התיכון דבר שיש לעשות כל מאמץ לסלקו. לפלשתינים ילידי המדבר יש הרבה זמן וסבלנות להשיג את המטרה לשיטתם, ואילו לאנשי הרוח בעלי המנטליות הגלותית אצה הדרך. רוח העכשוויזם הנהנתני שיבשה את מערכת הניווט וההישרדות שלהם, כמו גם של בני האליטות היישוביות.

בין גיבורי ההתיישבות היהודית, מוסרי הנפש על גאולתו ותקומתו של עם ישראל בארץ ישראל, יש גם מיעוט חריג, כמו שיש גם בקרב השמאלנים לוחמי הגדרות. אנשי תג מחיר ומעטים מבין נוער הגבעות גורמים נזק עצום למפעל ההתיישבות. הם מקשים על ההתנחלות בלבבות, שגם היא מרכיב חשוב בהצלחת מפעל יישוב הארץ. לא בכוח אמר ה' - כי אם ברוח. ואת הרוח הטובה של הגשמת הציונות חשוב להנחיל לכולם, כי עתה הלבבות פתוחים, אשליית השלום נמוגה ומרכבת ההתיישבות, למרות המכשולים, עולה במעלה הדרך בואכה ירושלים, עד אשר ייכון שלום של אמת.

  • עוד באותו נושא:
  • מתנחלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully