וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרגשות שתל?אביבים לא יחושו לעולם

גדעון אלון

10.3.2011 / 7:32

כמעט כל שנה בחורף מצפים בירושלים לשלג. בדרך כלל הוא מגיע, אבל פעמים רבות הוא גורם לנו מפח נפש ואכזבה קשה. זכור לי היטב שבילדותי הייתי הולך לישון בשעת לילה מאוחרת, מלווה בהבטחה, כמעט התחייבות של הוריי, שבבוקר תקבל את פני עיר לבנה, אבל התחזיות איכזבו ובבוקר לא היה אפילו פתית אחד.

הציפייה הדרוכה לשלג עברה גם לדור הבא. גם ילדיי עברו ריטואל דומה. הם ציפו לשלג ("החזאי הבטיח"), עשו את כל ההכנות להישאר בבית, במיטה החמה, לשחק מונופול או לראות טלוויזיה ולא ללכת יום אחד לבית הספר, אבל בבוקר קיבלו את פניהם שמיים כחולים וקרני שמש חיוורות. עכשיו גם נכדיי מצפים לשלג, אף שאינם מתגוררים בירושלים, וכשהוא פוקד את העיר - הם מגיעים לבקר את סבא, אבל בעיקר לראות את הלבן-הלבן הזה.

כולם נצבעו בלבן

אחד הזיכרונות הראשונים שיש לי מילדותי הוא מעטה השלג הלבן שכיסה את ירושלים בשנת 1950. גגות הרעפים האדומים, כבישי האספלט השחורים, כולם נצבעו בלבן צח ואנחנו, קבוצת זאטוטים בני 5 מצוידים במגפיים ובכפפות בד, פילסנו את דרכנו בתוך השלג שנערם ובנינו בובה גדולה במרכז הרחוב, עם אף מגזר ופה מקליפת מלפפון. אח"כ יידינו כדורי שלג זה בפניו של זה והתבוננו בפתיתים היורדים על ראשנו ומקפיאים את חוטמנו. והיינו מאושרים עד הגג.

אין ספק ששלג בירושלים שונה מבכל מקום אחר בעולם. כבר ראיתי שלג המכסה את הכיכר האדומה במוסקבה, את השדרה החמישית של ניו יורק ואת הביג בן בלונדון, אבל זה בכלל לא דומה לשלג בירושלים. שלג בירושלים זה לקום בבוקר ולשמוע את השקט ברחובות, משום שאף מכונית לא נוסעת בכבישים; שלג בירושלים זה לרוץ למכולת השכונתית ולקנות שני כיכרות לחם חמים; שלג בירושלים זה לצפות מהר הצופים במגדליה של הבירה ובחומה המשוננת סביב העיר העתיקה, כשהיא מכוסה במעטה לבן; שלג בירושלים זה להתבונן במשכן הכנסת ובמוזיאון ישראל כשהם צבועים בלבן. שלג בירושלים הוא תחושה נפלאה.

חבל רק שהשלג לא שוהה בירושלים זמן רב, בדרך כלל שעות ספורות, לכל היותר יממה - ואז הוא נוטש אותנו בבת אחת ומותיר אחריו הרבה מאוד בוץ, עצים שבורים ולא מעט נזקים ולכלוך. אבל למרות הכל, בכל חורף יש לנו, הירושלמים, התרגשות שתל-אביבים וחיפאים לא יחושו לעולם.

  • עוד באותו נושא:
  • שלג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully