וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה: זק"א יהפוך לרשות ממשלתית פטורה ממס

9.3.2011 / 19:59

ש"ס יוזמת הצעת חוק, לפיה זק"א תוסב לרשות בתמיכה ממשלתית, שתיכלל בדו"ח מבקר המדינה, אך תיהנה מפטור ממס. יו"ר הארגון, יהודה משי זהב: "בטוח שכל הח"כים יתמכו בהצעה"

חבר הכנסת אברהם מיכאלי (ש"ס), יוזם בימים אלה הצעה לפטור ממס את ארגון זק"א, במסגרת הסבתו ל"רשות לטיפול בחללי קורבנות אסון". לדברי מיכאלי, "המטרה היא לעודד ולתמוך בפעילויות הארגון, כשירות עזר חשוב למערך כוחות הביטחון וההצלה בישראל".

זק"א הוכר ב-2003 כ"ארגון עזר-לחירום" על-ידי שר הביטחון, לאחר ש-ב1999 הוסדרה פעילותו כארגון המטפל גם בקבורה. גם האו"ם הכיר בזק"א ב-2005 כארגון בינלאומי, ואנשיו פעלו בחילוץ, איתור ובזיהוי נפגעים ברחבי העולם, בין היתר בהריסות הפיגועים במומבסה, בטאבה ובבומביי, וברעש האדמה בהאיטי.

על פי הצעת החוק, הרשות החדשה תהיה פטורה ממכס, ממס קניה ומתשלומי חובה אחרים כגון מס יבוא מכשירים, מס תרופות ומס על רכישת ציוד, כולל אמבולנסים. עם זאת, התמיכה הממשלתית בארגון תביא להכללתו בדו"ח משרד מבקר המדינה.

יוכלו לגבות אגרה תמורת שירותיהם

עוד מוצע כי הרשות תוכל לגבות, בכפוף לחוק, אגרה מחברות הביטוח ומהביטוח הלאומי בגין הגשת סיוע של אנשיה במקרים של תאונות או כל מה שיוגדר על ידה כמוות בנסיבות שאינן טבעיות.

יו"ר זק"א, יהודה משי זהב, בירך על ההצעה. "קיבלנו הרבה הוקרות ב-21 שנים של פעילות והתנדבות, אבל עם הוקרות לא הולכים למכולת". לדבריו, הוא צופה שהכנסת תאשר את החוק "ברוב גדול של כל חברי הסיעות: דתיים, חילונים וערבים כאחד. אנחנו נמצאים בלב הקונצנזוס, וזה היופי בדבר". עד כה נאספו 30 חתימות לתמיכה בחוק, ומשי זהב שואף לגייס עוד 30 חתימות לפחות. ההערכה היא כי כבר ביום שני תונח הצעת החוק על שולחן הכנסת, לקראת דיון בוועדת השרים לחקיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully