וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי מבהיר: לא שיניתי את כוונתי לגרש את הילדים

מערכת וואלה! חדשות

9.3.2011 / 19:12

שר הפנים התייחס להחלטתו לדחות בכמה חודשים את גירוש ילדי הזרים הלומדים במערכת החינוך: "החלטנו לגרש קודם את אלה שיש קונצנזוס סביב הצדקת גירושם"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

שר הפנים, אלי ישי, הסביר הערב (רביעי) לראשונה את ההוראה שהוציא היום לרשויות ההגירה לדחות במספר חודשים את יישום החלטת הממשלה לגירוש ילדי העובדים הזרים הלומדים בבתי הספר והגנים הממלכתיים ואת בני משפחותיהם. "דחיית הגירוש לא מהווה שינוי בדעתי. החלטנו לדחות כי יש ילדים רבים שיש ויכוח משפטי סביב עמידתם בקריטריונים. אנחנו החלטנו לגרש קודם את אלה שיש קונצנזוס סביב הצדקת גירושם, ואין סביבם סייג משפטי", אמר.

ישי הוסיף והסביר בראיון לגלי צה"ל כי כל פעולותיו נובעות מדאגה לצביונה של מדינת ישראל. "הרושם הוא שאני אדם רע, ללא רגש וללא רחמים. בעוד כמה שנים יגידו - למה לא פעלנו כדי למנוע את קריסת המפעל הציוני ואובדן הרוב היהודי במדינת ישראל", אמר ישי, שהתייחס בביטול לטענות לפיהן ההחלטה לדחות את גירושם של הילדים מושפעת מזכייתו באוסקר של הסרט "לא עוד זרים" על חייהם של הילדים בבית הספר "ביאליק רוגוזין" בתל אביב. "בלי לפגוע בכבודו של פרס האוסקר, ההחלטה יצאה לפני מספר חודשים ועוכבה רק כי המתקנים המתאימים לא היו זמינים", הסביר השר.

"אפילו השר מודע לאטימות ושרירות הלב שבגירוש הילדים"

בתוך כך, מספר שרים מיהרו לברך את ישי על ההחלטה: שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, אמרה כי היא "מברכת את השר אלי ישי על החלטתו האמיצה" וקראה להאצת בניית הגדר בגבול הדרומי "שתמנע כניסה בלתי מבוקרת של מסתננים אל תחומי מדינת ישראל". גם מלשכת שר החינוך גדעון סער נמסר כי השר התנגד לגירוש הילדים וכי "עמדה זאת אינה רק עמדה הומנית, אלא היא גם עמדה נבונה העולה בקנה אחד עם האינטרס הלאומי". גם שרת החקלאות אורית נוקד (עצמאות), בירכה על החלטת השר , אך אמרה כי "כעת גם הגיע הזמן להחליט על ביטולו המוחלט של הגירוש".

לעומתם, חבר הכנסת מיכאל בן-ארי (האיחוד הלאומי), שיגר הערב מכתב לשר ישי, בו הוא דורש "לממש באופן מיידי את צו הגירוש נגד השוהים הבלתי-חוקיים". לדברי בן-ארי, אם ישי "ייכנע למניפולציות , אעתור לבג"ץ נגד הפרת החוק".


באגודה לזכויות האזרח ובמוקד הסיוע לעובדים זרים הביעו תחושת הקלה לנוכח הודעת ישי, אך ציינו כי אין בכך די בכדי להכשיר את מעצר וגירוש הילדים בקיץ. בארגונים אף הביעו חשש מהכוונה לעצור ילדים שאינם במערכת החינוך, וציינו כי החשש הוא כי "רבים מהם יוחזקו במעצר לתקופות ארוכות".

עמותת "ילדים ישראלים" מסרה בתגובה להודעת ישי, כי "אנו מברכים על ההצעה בדבר דחיית הגירוש של הילדים המתחנכים בביה"ס והגנים. עם זאת, את הגירוש יש לבטל לאלתר ולא רק לדחותו. לצערנו, הכרזתו של אלי ישי לא מעלימה את חרב הגירוש המתנופפת מעל ראשי הילדים. יתרה מכך, הכרזות מסוג זה רק ממשיכות את חוסר הוודאות והחרדה בה הילדים חיים. אנו קוראים לא רק לדחות אלא להכניס את הילדים במערכת החינוך, על פי החלטת הממשלה מ-2010 בדבר הענקת מעמד לילדי עובדים זרים".

מעמותת "אנו פליטים" נמסר כי "דחיית הגירוש היא צעד בכיוון הנכון, אך הדבר חושף את היעדרה המוחלט של מדיניות הגירה מוסדרת, והשרירותיות בה מתקבלות ההחלטות במשרד הפנים. בשל מדיניות ההזנחה הזו מבית מדרשו של השר אלי ישי, עשרות ילדי פליטים כלואים במעצר מנהלי בבית הכלא בכל רגע נתון, שם אין להם שירותי חינוך ותנאים סוציאליים בסיסיים. לו הייתה ממשלת נתניהו משקיעה רבע מן המאמץ שהיא משקיעה בהסתה והפחדה, בקליטת פליטים ומהגרים על פי אמנות בינלאומיות הייתה החברה הישראלית יוצאת נשכרת".

* בהכנת הידיעה השתתפו בועז ווליניץ ופנחס וולף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully