וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים נגד עיריית ראשל"צ: "בית הספר גווע"

9.3.2011 / 18:16

ועד הורים בחטיבת הביניים "רבין" בראשל"צ משביתים את בית הספר מזה שלושה ימים, בדרישה שביה"ס יורחב למתכונת שש-שנתית. העירייה: "אין צורך בתיכון נוסף בעיר"

חטיבת הביניים "רבין" בראשון לציון מושבתת זה היום השלישי ברציפות על ידי ועד ההורים במחאה על החלטת העירייה שלא להרחיבו ללימודי תיכון. 535 תלמידים לא הולכים ללימודים ונכון לרגע זה, סופה של השביתה לא נראה באופק. ההורים מוחים על החלטת העירייה לשלב את חטיבת הביניים בתוך תיכון מקיף ה' בעיר, ומבקשים להפוך את החטיבה למתכונת שש-שנתית.

לטענת חברי הוועד, מאבקם להצמחת חטיבת רבין לתיכון לא צלח את החלטת מנהלת החינוך בעיר, ועל כן החליטו להפעיל את נשק השביתה. משה מילר, נציג הוועד, טוען כי "לא עזרו כל הנימוקים העניינים שהועלו בעד הצמחת החטיבה לתיכון. לא עזרו גם הפתרונות היצירתיים שהגשנו, מול ה'בעיות' שהעירייה העלתה". "אנחנו מבינים שאם החטיבה לא תצמח לתיכון, אזי בשיטה החדשה שמובילה העירייה, החטיבה פשוט תגווע", הוסיף מילר.

עם זאת, לא כל ההורים שותפים למחאת הוועד. אמא לתלמידה בבית הספר שלחה היום מכתב לעירייה ובו הביעה את התנגדותה לשביתה. "הדבר מאוד מקומם בגלל שהרבה מאוד הורים מודאגים מכך שהילדים מפסידים חומר לימודי לקראת התיכון. אני מתנגדת לפעילות ועד ההורים, וידוע לי שעוד רבים ההורים שאינם מצדיקים את פעילות הועד. שאלתי היא כיצד ניתן להפסיק את השביתה המיותרת הזו?".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה כי "אנו מכבדים את כל ההורים בעיר ושומעים בתשומת לב רבה את עמדתם. עם זאת, ההחלטה על בתי הספר בעיר נתונה בלעדית לעירייה ולאנשי המקצוע של משרד החינוך, והיא התקבלה באחריות, מקצועיות ושיקול דעת, על סמך שיקולים פדגוגיים וראייה עירונית רחבה, ולא כתוצאה מלחצים או איומי שביתה כאלו ואחרים. העירייה הסבירה, חזור והסבר, כי מספר התלמידים באזור כולו אינו מאפשר פתיחת בית ספר שש-שנתי נוסף, ועל כן, ההחלטה היא שחטיבת הביניים רבין תשולב בתוך מקיף ה' ותהיה חלק ממנו".

בעירייה הוסיפו עוד כי הדבר הוסבר באריכות להורים, ולנציגי הוועד המוסדי והעירוני. לדבריהם, "כל ניסיונות ההידברות מוצו. לצערנו, נציגי ההורים ממשיכים במאבק חסר תוחלת, משום שמעשית, בשלב זה, אין כל אפשרות שחטיבת רבין תהפוך השנה לבית ספר שש-שנתי. עמדת העירייה לא תשתנה ולא יכולה מעשית להשתנות, ומוטב שאותם נציגים, שמנהיגים שביתות מיותרות, יפנימו כי היחידים שנפגעים מהמהלך הזה הם התלמידים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully