וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים בתל-חי נגד המשטרה: "יורדים לחיינו"

עידן אבני

9.3.2011 / 17:54

לדברי הסטודנטים במוסד האקדמי הצפוני, השוטרים עורכים חיפושים בבתיהם ובכליהם ללא סיבה ממשית. המשטרה: רק עושים את עבודתנו, רבים מהסטודנטים נתפסו משתמשים בסמים

הסטודנטים במכללת תל-חי מתלוננים: השוטרים יורדים לחיינו, נכנסים לדירות שלנו ללא צו חיפוש וממהרים לעצור סטודנטים לבדיקות בשל מראה "זרוק". היום (רביעי) פרסמו כמה מהם כתבה בעיתון אגודת הסטודנטים, בה הם טוענים כי בשנה האחרונה הפכה התנהגות המשטרה באזור לבלתי נסבלת. אגודת הסטודנטים פרסמה קריאה לסטודנטים להתלונן נגד השוטרים, ובעקבות כך התקבלו באגודה עשרות תלונות. בהמשך דרשו נציגי הסטודנטים להיפגש עם מפקד התחנה, בפניו הגישו את התלונות שאספו.

הסטודנטים טוענים כי המראה ה"זרוק" שלהם, הוא הגורם לשוטרים לעצור אותם. אולם גם המטיילים באזור מתלוננים לא פעם על כך שנערכים להם חיפושים בכלי הרכב. הסטודנטים חוששים להיחשף בשמם, וטוענים כי השוטרים אף נכנסים לבתיהם בטענות שווא, ועורכים בהם חיפושים.

ו', אחד הסטודנטים, סיפר: "יצאתי לרכוב על אופניים, ועצרו אותי לחפש עליי סמים. זה קורה לא פעם. גם כשאנחנו מטיילים הם מגיעים, בכל הזדמנות עוצרים אותך. זו הטרדה, אין ספק. אם יש להם מידע לפיו ביצענו עבירה – שיעצרו. בתל אביב אף פעם לא עוצרים אנשים 'סתם' ומחפשים בגופם. למה פה זה אפשרי?", תמה.

"20 סטודנטים נתפסו עם סמים"

ל', סטודנטית במכללה, סיפרה כי בדרכה לקיבוץ בו היא מתגוררת עצרה אותה שוטרת, וביקשה לערוך לה חיפוש מתחת לחולצה. "אמרתי לה שאין לי חזייה, וזה מביך, והיא התעקשה לחפש בכל זאת. נתתי לה לחפש והיא כיוונה לי פנס בין השדיים. זה היה מביך", סיפרה הצעירה.

מפקד תחנת קריית שמונה, סגן ניצב מיכאל שפשק, התייחס לטענות הסטודנטים ומסר כי "האגודה פנתה אלינו במכתב כללי, על כך שהמשטרה עושה את העבודה שלה. נפגשתי עם יו"ר האגודה והמנכ"ל. הם הראו לי מכתבים, ומקריאתם לא הבנתי את הטענה. הם טוענים שאנחנו מחפשים סמים, והחליטו שהם מיוחדים, ושאסור לנו לגעת בהם. אני רואה במתקפה על התחנה ניסיון ליצור מצב של הטלת אימה, כדי שלא אתקרב אליהם. אנחנו נמשיך לעשות את עבודתנו בתחום הביטחון השוטף ומבלי לתייג אף אחד כסטודנט או אחר".

לדברי שפשק, "במהלך החודשים האחרונים נתפסו מעל ל-20 סטודנטים בעבירות של שימוש בסמים, עבירות רכוש, שימוש בכלי נשק חם, עבירות תנועה חמורות כנהיגה ללא רישיון או בשכרות, ותחנת קריית שמונה תמשיך לפעול בדרך זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully