וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדאפי במסר למצרים: סייעו לי, אחרת אגרש מצר?ים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.3.2011 / 15:32

גנרל שנשלח מטעמו של שליט לוב נחת בקהיר ובפיו הודעה למועצה הצבאית העליונה. לפי הדיווחים, הוא ביקש סיוע בתחמושת ונשק, ואיים כי אם לא יקבלו, עובדים מצרים יגורשו מלוב

בכיר במשטר הלובי נחת בצהריים (רביעי) בקהיר, ובפיו מסר משליט לוב, מועמר קדאפי, להנהגה המצרית. לפי הדיווחים בסוכנויות הידיעות ובכלי התקשורת הערביים, הגנרל עבד א-רחמן בן עלי א-סייד א-זאווי, ראש מינהלת האספקה והלוגיסטיקה בלוב, ביקש מהמועצה הצבאית העליונה במצרים לסייע לכוחותיו של קדאפי בלחימה נגד המורדים.

"הגנרל הלובי א-זאווי מבקש מההנהגה המצרית סיוע צבאי כגון תחמושת ונשק וזאת לאור המחסור הכבד שסובלות ממנו היחידות הכפופות לקדאפי", דווח ברשת "אל-ג'זירה". "קדאפי העביר מסר להנהגה המצרית הכולל איום לגרש מאות אלפי מצרים העובדים בלוב, אם מצרים תעמוד לצד המפגינים". יש לציין כי מאז פרוץ המלחמה בלוב, כבר נמלטו ממנה ממילא עשרות אלפי עובדים מצרים.

"אל-ג'זירה" דיווחה עוד כי המועצה הצבאית העליונה זימנה אליה את גם ראש ממשלת המעבר החדש, ד"ר עיסאם שרף, לאחר בואו של הגנרל הלובי לקהיר. יש לציין כי לפני נחיתת מטוסו של הגנרל בקהיר, הוא עבר למשך כרבע שעה במרחב האוויר של יוון. לא ברור מדוע בחר במסלול זה.

א-זאווי הגיע לקהיר על רקע שורה של דיווחים בימים האחרונים, על עסקה הנרקמת מאחורי הקלעים לסיום מלחמת האזרחים בלוב, שבמסגרתה יוותר קדאפי על השלטון ויעזוב את המדינה, תמורת חסינות מפני העמדה לדין. לפי הדיווח האחרון, הבוקר בעיתון "א-שרק אל-אווסט", הליגה הערבית וגם ראש ממשלה אירופי המקורב לקדאפי מפעילים עליו לחץ כבד להיענות להצעה. אולם קדאפי, בשלב זה מפגין נחישות, וממשיך גם במתקפת הנגד של הימים האחרונים נגד כוחות המורדים. בין היתר, דווח היום כי כוחותיו קרובים להשתלט על העיר זאוויה שממערב לבירה טריפולי, אחרי שהחריבו אותה לחלוטין בהפגזות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully