וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הסערה: עמידרור - ראש המועצה לביטחון לאומי

9.3.2011 / 13:44

נתניהו הודיע על מינויו של אלוף במיל' יעקב עמידרור לראש המועצה לביטחון לאומי, חרף התבטאויותיו השנויות במחלוקת. רה"מ: הוא יוביל את המל"ל כגוף מרכזי בקביעת המדיניות הלאומית

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע בצהריים (רביעי) כי הוא החליט למנות את אלוף במיל' יעקב עמידרור לעמוד בראש המועצה לביטחון לאומי. עמידרור ייכנס לתפקידו לאחר חפיפה מסודרת עם ראש המועצה לביטחון לאומי היוצא, עוזי ארד. מינויו יובא לאישור הממשלה לאחר אישור ועדת המינויים בראשות נציב שירות המדינה.

מינוי עמידרור לראש המועצה לביטחון לאומי שנוי במחלוקת בשל מספר התבטאויות שלו בעבר. כך, למשל, לפי דיווח בעיתון "הארץ" הוא אמר בכינוס לפני כשנה: "במערכת צבאית נורמלית צריך להכניס כדור בראש לחייל שלא מסתער". עמידרור גם תקף את הקרן החדשה ואמר שעל המדינה לפעול נגד הקרן בכל האמצעים העומדים לרשותה, ואם אין אמצעים שכאלה - עליה ליצור אותם. החשיפה של נזקי הקרן יכולה להיעשות על ידי ארגון וולונטרי כ"אם תרצו", אך לא הוא האחראי על ביטחונם של לוחמי ישראל, המסתכנים במעצר בחו"ל בגין הקרן ושליחיה בארגונים השונים. זו אחריותה של המדינה, וראוי כי תמומש.

ראש הממשלה אמר היום כי עמידרור אינו חושש להביע את דעתו המקצועית, וכי הוא בעל ידע רב וניסיון מצטבר בתחומי צבא, ביטחון ואסטרטגיה: "הוא ימשיך להוביל את המועצה לביטחון לאומי כגוף מרכזי בקביעת המדיניות הלאומית והביטחונית של מדינת ישראל".

עמידרור החל את שירותו הצבאי כלוחם בצנחנים בשנת 1966. מאז מילא שורה רחבה של תפקידי מודיעין ושמש כמזכיר הצבאי של שר הביטחון וכמפקד המכללות. לאחר שהשתחרר מצה"ל הוא שימש כחבר בוועדת מרידור לגיבוש תפיסת הביטחון של ישראל וכיו"ר צוות הבדיקה שמינה הרמטכ"ל לחקר פעילות המודיעין במלחמת לבנון השנייה. לאחרונה שימש כסגן הנשיא של מכון "לנדר" בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully