וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילנאי תקף המתנחלים: צה"ל יירה כשיורים עליו

9.3.2011 / 13:01

בתגובה לשאילתא של ח"כ אורבך בנוגע לאימון חיילים לירי על אזרחים, תקף השר להגנת העורף את המתנחלים והבהיר כי "חיילים יירו על מי שיורה עליהם". ח"כ אורבך: "זו הסתה נגד המתנחלים"

אירוע הריסת המבנים בחוות גלעד ממשיך להעסיק את חברי הכנסת והשרים: השר להגנת העורף מתן וילנאי (עצמאות) התבטא היום (רביעי) בחריפות נגד הפרות הסדר מצד מתנחלים בעת פינוי מאחזים.

במענה לשאילתה של ח"כ אורי אורבך (הבית היהודי) שכותרתה "אימון חיילים לירי על אזרחים", ועוסקת באימונים של חיילי צה"ל להתמודדות עם אוכלוסייה אזרחית בעת ביצוע החלטות ממשלה, אמר וילנאי, כי "חיילים מאומנים לכך שיירו על כל מי שיורים עליהם. סכינים כבר נשלפו בעבר, לא אחת ולא שתיים. בינתיים רק כלפי צמיגים של כלי רכב, אך אני לא יודע אם זה לא יעבור הלאה מהצמיגים".

אורבך מצדו שאל את וילנאי האם אין באימון המדובר משום הסתה כנגד המתנחלים. "הרי לא הוצג תרחיש של חבורת שמאל בבילעין ששולפת סכין או יורה על חייל", הסביר. "הוצג מתנחל ששולף סכין. יש בכך משום אמירה פוליטית ברורה מאוד", הוסיף. יו"ר הכנסת ראובן ריבלין התערב ואמר, כי "מה שאומרים כאן, הוא שליצירת תרחישים יש השפעה על יצירת אורח מחשבה בציבור".

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) המשיך להקשות על וילנאי, ושאל: "האם ידוע לך על איזה שהוא מקרה בעבר שמתנחל איים בנשק או בסכין על חייל? האם כל תרחיש דמיוני צריך לתרגל? האם יש לתרגל למשל תרחיש בו משמר בית המשפט יורה בשופט ששולף אקדח באולם ומאיים על נאשם?". ח"כ דב חנין (חד"ש) השיב לו: "לא צריך להיתמם. הרב דב וולפא הציע לאחרונה לתומכיו לירות גם על חיילים. לא מדובר על תרחיש, מדובר על הידרדרות איומה ונוראה".

וילנאי סיכם את הדיון ואמר: "אני מחונך שכל מי שמאיים עלי בנשק, אני עושה הכל כדי להיחלץ מזה. איימו עליי 8-9 פעמים בחיי, והעובדה היא שאני עומד פה והמאיימים לא. צה"ל מתאמן לתרחישים שעלולים לקרות. חובתו להכין את החיילים למצבים מורכבים, לא שגרתיים. מדובר בעניין מבצעי. אף לובש אזרחי, לא אני ולא אחר, לא מעורב בקבלת החלטה על אימון בתרחיש כפי זה. אני לא רואה בזה היבט פוליטי ולא היבט אידיאולוגי. גם אתה ח"כ אורבך מכיר אנשים בנוער הגבעות שאינך יודע איך יגיבו ביום פקודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully