וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רון קופמן נגד מפעל הפיס: מפחיתים סיכויי הזכייה

גלעד גרוסמן

9.3.2011 / 10:58

העיתונאי הגיש בקשה לתביעה ייצוגית נגד מפעל הפיס בגובה של כ-3 מיליארד שקלים. לטענתו, סיכויי הזכייה ב"חיש-גד" פוחתים בשל אי פרסום גובה הפרסים ששולמו. לא נמסרה תגובת מפעל הפיס

העיתונאי רון קופמן הגיש הבוקר (רביעי) בקשה לתביעה ייצוגית בגובה של כ-3 מיליארד שקלים נגד מפעל הפיס. בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד רם גורודיסקי, נטען כי מפעל הפיס אינו מפרסם ברבים את מספר הפרסים שהוא משלם בהגרלות חיש גד וחיש גד האלקטרוני, ולכן כרטיסי הגרלה עומדים למכירה גם לאחר שקטן או נשלל לחלוטין הסיכוי לזכות בפרס בסדרה מסוימת.

קאופמן, שעל פי התביעה משקיע כמה מאות שקלים בחודש על הגרלות "חיש גד", טוען כי מספר הכרטיסים בכל סדרה של הגרלה עומד על מיליונים, שנמכרים במשך תקופה ארוכה שיכולה להימשך גם חצי שנה. זאת, גם אם הפרסים בסדרה כבר חולקו. לכן, כך נטען, סיכויי הזכייה בפרס כלשהו בהגרלות מושפעים מכמות הפרסים ששולמו עד אותה עת – עובדה שאינה נמסרת לציבור ואינה מפורסמת על ידי מפעל הפיס.

עוד נטען בתביעה, כי במדינות אחרות בהן קיימות הגרלות דומות מעדכנים את הציבור מדי יום לגבי הזכיות בכל סדרה, ובמקרים מסוימים אף מפסיקים למכור את כרטיסי ההגרלה לאחר שהפרסים הראשונים שולמו. "מפעל הפיס יודע באופן כמעט מידי על תשלום של זכיה כלשהי ועל כן אין כל מניעה מצדו לפרסם את הנתונים, פרט לשיקול כי באם יעשה כן, ייפגעו מכירותיו והכנסותיו", נכתב בתביעה. "לו היה מפעל הפיס נוהג כדין ומגלה לציבור המשתתפים בהגרלות כמה פרסים כבר שולמו, היה יכול התובע לבחור את ההגרלה או הסדרה העדיפה עליו, בה, מן הסתם, קיימים סיכויים גבוהים יותר לזכייה כלשהי, או להחליט כי אינו מעוניין להשתתף בהגרלה כלל".

ממפעל הפיס נמסר כי תגובה מסודרת תצא עם קבלת כתב התביעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully