וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ בכנסת: ל"חוק ששינסקי" חשיבות מוסרית

9.3.2011 / 10:46

בדיון שנערך בנושא חוק תמלוגי הגז, הסביר שר האוצר יובל שטייניץ כי הצעת החוק שתובא שנייה ושלישית בכנסת הינה בעלת חשיבות כלכלית, חברתית ומוסרית. ח"כ חנין: "אין גבול לחוצפה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר; עריכה: גדי וינסטוק)

ועדת הכספים פתחה הבוקר (רביעי) את הדיונים בהכנה להבאת חוק תמלוגי הגז המכונה "חוק ששינסקי" לקריאה שנייה ושלישית בכנסת. שר האוצר, יובל שטייניץ אמר בדיון, כי "הצעת החוק המובאת כאן היום היא בעלת חשיבות מקרו כלכלית, חברתית ומוסרית אדירה".

שטייניץ הוסיף, כי "ההכנסות הגדולות לא יגיעו מיד. בשנתיים הראשונות תהיה תוספת הכנסה של כמה מאות מיליוני שקלים. בערך בסביבות 2015, הכנסות המדינה יהיו מיליארדי שקלים בודדים, וב-2020 ולמשך 30 שנה נוספות, הכנסות המדינה יהיו 5-10 מיליארדי שקלים. יש לי הערכה עצומה ליזמים ולחברות הגז והאנרגיה שגילו תושיה ועקשנות ומצאו גז ונפט. ההנחיה שלי לוועדה היא למצוא את האיזון הנכון וגם ללמוד מהגויים, 'חכמה בגויים תאמין'".

יו"ר הוועדה לבחינת המיסוי על הגז, פרופ' איתן ששינסקי, הסביר במהלך הדיון, כי הגדלת התמלוגים על הגז תיעשה באופן הדרגתי. ששינסקי התייחס גם למאגר "תמר" ואמר, כי "זה המאגר הראשון שייכנס לפעולה בעוד שנתיים. טענו שאנחנו מקשים על תזרים המזומנים של 'תמר'. חלק מהעניין היה לוודא שתזרים המזומנים בעשר השנים הראשונות לא ייפגע".

"חייבים את 'תמר' מהר"

יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, יוג'ין קנדל, ביקש מחברי הכנסת לא למשוך את הדיון בוועדה ולהביא את הנושא לסיום חקיקתי באופן מהיר. "אנו חייבים את תמר כמה שיותר מהר", אמר. "בחוק משנת 52' מדינת ישראל מאפשרת לאנשים לנצל את הגז. טוב עשה שר האוצר שזיהה את הבעיה מבעוד מועד", הוסיף.

ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) סירבה לקבל את בקשת קנדל לזירוז החקיקה. לדבריה, "אנו עומדים לחוקק את אחד החוקים החשובים שנחקקו אי פעם. הוא נוגע לכל חלקי חיינו. מוטל עלינו תפקיד חשוב, זהו חוק למען עaתידנו ולמען ילדים שלנו. אני חשה התרעמות מסוימת כשאני שומעת את קריאת הזירוז. אחרי שאתם ישבתם על זה שנה אינכם יכולים לתבוע מאיתנו לעשות זאת במהירות שיא. אנחנו עובדים יותר יסודי ומקיף מהממשלה. גם אנחנו יכולים ללמד אתכם כמה דברים. החוק במתכונתו הקיימת הוא מוחלש מדי, ואנסה לתקן בו כמה דברים כדי שיחזרו לתקנם".

ח"כ דב חנין (חד"ש) קבע כי מסקנות ועדת ששינסקי לא מספיק טובות. "אין גבול לחוצפה של אנשים שקיבלו משאבי טבע והולכים לעשות רווחי עתק ועדיין רוצים יותר מזה", אמר חניף והוסיף, כי "אם החוק לא יקודם במהלך המושב הנוכחי, אנחנו לא יודעים מה יהיה במושב הבא. אני קורא לוועדה לעבוד במרץ ובמהירות".

ח"כ מירי רגב הוסיפה ואמרה כי "החוק חייב לכלול את קרן הרווחה ומחיר חשמל קבוע ל- 15 שנה זול, כמו שתמר הבטיחו לחברת החשמל. אסור שיקרה מצב שתם עידן מחירי החשמל הזול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully