וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתחו יומן: פליטים פלסטינים ינסו לשוב לישראל במאי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.3.2011 / 20:22

עם הצלחת המהומות במצרים ובטוניסיה, ועל רקע המהומות בעולם המוסלמי כולו, נפתחו באחרונה מספר דפים בפייסבוק הקוראים ליום שיבת הפליטים הפלסטינים ב-15 במאי. "ניצחון או מות קדושים"

האם בעוד חודשיים נחזה במיליוני פליטים פלסטינים שבים לבתיהם בישראל? אפשר להניח שלא, אך אם לשפוט לפי ההיענות לקריאות ברשת הפייסבוק, ייתכן מאד שכן. בתקופה האחרונה נפתחו מספר דפים בפייסבוק, הזוכים לתמיכת אלפי משתתפים וקוראים למיליוני פליטים פלסטינים שגורשו וברחו מבתיהם בשנת 1948, לצאת ב-15 במאי 2011 – יום השנה לציון הנכבה הפלסטינית – ממחנות הפליטים בעזה, בגדה, בסוריה, בלבנון ובירדן לעבר בתיהם בישראל.

באחד הדפים, ששמו "מצעד השיבה 2011", נכתב כך: "לאחר שהמהפכות המבורכות בטוניסיה ומצרים הצליחו, מתוך אמונה בזכותו של עמנו לממש את זכות השיבה, ומתוך כוונה ליישם את החלטות האו"ם בעניין שיבת הפליטים, הרינו קוראים לעמנו הפלסטיני לשוב לפלסטין ב-15 במאי 2011. אנו קוראים לחופשיי העולם לתמוך בעמנו להשיג את זכויותיו, אנו קוראים לממשלות הערבים ולעמי ערב, בעיקר אלו סביב פלסטין, לסייע לפלסטינים בשטחם לממש זאת על מנת ש-15 במאי יהיה יום שיבת הפליטים".

בדף אחר, ששמו "15 במאי – יום המהפכה והשיבה הפלסטינית", ממליצים המארגנים לפליטים הפלסטינים לממש את זכות השיבה, "משום שאין לנו אופציה אחרת מלבד השיבה לארצנו פלסטין".

למטרה זו נפתחו מספר דפים בפייסבוק, שאט-אט מתמלאים בתומכים רבים מרחבי העולם הערבי. "כל עמי ערב אתכם, יש תחושה שהסוף של ישראל מתקרב", כתב אחד הגולשים. חברו הציג את שתי האופציות שיש להניחן בפני הפליטים: "ניצחון או מות קדושים".

40 אלף איש בפייסבוק: הגיע הזמן לאינתיפאדה השלישית

במקביל, מעל 40 אלף תומכים הצטרפו בתוך יומיים לקבוצה בפייסבוק, הקוראת לפלסטינים לפרוץ באינתיפאדה שלישית. בעמוד הפייסבוק של הקבוצה נכתב: "האינתיפאדה הראשונה אירעה ב-87', השנייה ב-2000, הגיע הזמן לאינתיפאדה השלישית. אחרי האינתיפאדה הטוניסאית, אחרי המצרית ואחרי הלובית, הגיע תורה של האינתיפאדה הפלסטינית. אנחנו נקבע את מועדה בקרוב מאד ונפרסם אותו בעמוד הזה".

המארגנים הסבירו כי הם רוצים להגיע ל-100 אלף תומכים והוסיפו: "פלסטין תשוחרר ואנחנו אלה שנשחרר אותה. אנחנו באים, פלסטין!". הם הבהירו כי אם הנהלת פייסבוק תחסום את העמוד שלהם, "כל המוסלמים בעולם יחרימו את הפייסבוק לנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully