וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת עובדי הרווחה: מרבית החריגים לא מטופלים

בין הפניות הרבות המגיעות לוועדת החריגים של מטה שביתת העובדים הסוציאלים, שש פניות טופלו מתוך 300 שהתקבלו - ביניהן מקרה של אלימות קשה בילדה הממחיש את הקושי בהעדר מענה סוציאלי

פניות רבות מגיעות בימים אלה במסגרת שביתת העובדים הסוציאלים לוועדת החריגים במטה השביתה. מתוך 300 פניות שהתקבלו עד כה, רק שש אושרו לטיפול. אחת מהתלונות שאושרו הינו מקרה של אלימות קשה של הורים כנגד בתם, תלמידת ביה"ס יסודי.

הילדה הגיעה לביה"ס בשעות הבוקר, וסיפרה ליועצת החינוכית כי הוריה מכים אותה ואביה ניסה לחנוק אותה. היא הגיעה לביה"ס כאשר היא ממררת בבכי. מדבריה של הילדה עלה כי בעקבות ריב עם ההורים נאסר עליה להשתמש במחשב, ואמה ביקשה ממנה לתלות על המחשב פתק בו ייכתב "אני מודה ששיקרתי". הילדה סירבה, והאב התערב ותפס אותה בצווארון החולצה, הרים אותה באוויר והצמיד אותה לדלת השירותים בבית. שני ההורים המשיכו לצעוק עליה ואמה אמרה לה שהיא תסלק אותה מהבית.

בהמשך השיחה עם יועצת בית הספר, התגלו מקרים נוספים וחמורים של התעללות באותה ילדה. היועצת דיווחה על כך לוועדת החריגים אתמול (שלישי), ואמרה שהילדה אינה מעוניינת לחזור לגור בביתה, חשה מאויימת ומגדירה את ביתה כסכנה. היא מבקשת לעבור לגור או אצל חברה או בפנימייה, בטענה שהוריה לא ישתנו לעולם.

היועצת ביקשה את התייחסותה הדחופה של וועדת החריגים. בוועדה הורו ליועצת להגיש תלונה במשטרה בדחיפות ולנסות למצוא לילדה מקום חלופי בהסכמת הוריה אצל בני משפחה. היועצת הגישה עם הילדה תלונה במשטרה. חוקרת המשטרה אשר בדקה את האירוע, קבעה שעל פניו מדובר בתלונה חמורה שמאחוריה מסכת התעללות פיזית בלתי פוסקת. לאור חוות הדעת של החוקרת החליטה הוועדה לאשר באופן מידי חקירת ילדים לאותה הילדה באמצעות חוקר שאינו עובד סוציאלי.

וועדת החריגים ממשיכה להתמודד עם פניות רבות ודחופות, אך עקב העומס לא מצליחה להעניק לכולן מענה ראוי. בוועדה פועלים מספר מומחים בנושאים שונים ומגוונים בתחום העבודה הסוציאלית, על מנת לספק את הטיפול הנכון והמדויק ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully