וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזג האוויר: סוער וגשום - השלג מגיע לחרמון

עידן אבני

9.3.2011 / 4:00

החורף חוזר לביקור והפעם מביא איתו בשורות משמחות במיוחד - שלג אמור לרדת בחרמון וגם בהרי הגולן והגליל לקראת הערב. בשאר הארץ צפוי לרדת גשם וישנו חשש להצפות

הגשם חוזר, והפעם מגיע בליווי של אורח נוסף: היום (רביעי) יהיה גשום וסוער בצפון הארץ ובמרכזה. בצפון הנגב יתכן גשם קל, וקיים חשש להצפות. שלג ירד בחרמון, ולקראת ערב גם בפסגות הרי הגליל והגולן. בדרום הארץ יתחוללו סופות חול. יעשה קר מהרגיל בעונה. מחר ימשיך להיות דומה, והטמפרטורות יישארו נמוכות.

בתוך כך, בצפון ובעיקר בחרמון מתכוננים לבואו של השלג: מפקד יחידת פינוי השלגים, רנ"ג אבי בצלאל, משרת ביחידה כבר 27 שנים ומפקד עליה בעשר השנים האחרונות, אך עובדה זו איננה מפריעה לו להתרגש בכל פעם מחדש מהפתיתים הלבנים. "אנחנו מוכנים כבר מאוקטובר", סיפר לוואלה! חדשות. "מבחינתנו אין הערכות מיוחדת, הכלים המיוחדים שלנו מוכנים מראש. התחיל לרדת שלג אבל הסופה עצמה עדיין לא הגיעה. לחיילים חילקנו ציוד עוד בתחילת החורף והם מצוידים היטב. בעשר השנים האחרונות התקדמנו מאוד מבחינת הציוד".

בצלאל התייחס גם לתנועה בפסגת ההר, "אנחנו מתניידים עם כלים מיוחדים ויודעים להגיע לכל מקום ובכל מזג אוויר. המיוחד הפעם שזו סופה שמגיעה במרץ בשנים האחרונות החורף היה קצר ומסתיים בפברואר, הפעם מגיעה סופה רצינית שאנחנו בונים עליה במרץ".

"רק שלא יאכזב"

בעיריית צפת הכינו ארבע טון מלח בהכנה מפני השלג. "אנחנו למודי שלגים. רכבי העירייה מוכנים עם שרשראות למקרה הצורך. אני מאוד מקווה שהשלג יגיע ולא יאכזב", אמרר שלמה חדד, דובר עיריית צפת. "בשנים האחרונות אספנו הרבה מלח בכל פעם שהייתה כוננות שלג – שבסוף שלא הגיע. הציר לבית החולים יישאר פתוח ויפונה על ידי פיקוד הצפון. העירייה ומע"צ אחראים לפינוי השלגים בתוך העיר ומוקד 106 ייתן מענה בשעת הצורך".

חדד הוסיף גם כי לפנות בוקר יוחלט לגבי קיום הלימודים בבתי הספר. "כרגע מזג האוויר עוד לא מראה שתגיע סערה, אבל אני מקווה שהיא לא תאכזב". חדד הביע חשש כי שביתת העובדים הסוציאליים תפגע בקשישים. "הם בדרך כלל בודקים מה מצבם של הקשישים בקור ומי זקוק לשמיכות וחימום. בגלל השביתה הם לא יבדקו הפעם".

כמו כן, גם בגולן מתכוננים לשלג - "הכנו מגוון מפלסות וציוד. אנחנו מוכנים, ואם השלג יבוא נדע להגיב. סיפר דדי גופר, מנהל מטה השלג במועצה האזורית גולן. "אנחנו מתואמים עם הצבא ומע"צ. מחר עד הצהריים כבר תהיינה בטח חמש מפלסות. הייתי ממליץ לעם ישראל שימתין עד שיפלסו את הכבישים ולא יחצה גדרות כשהוא מגיע לבקר. אני מקווה שיהיה שלג לכולם בסוף השבוע, ושעם ישראל יגיע בהמוניו אבל גם ישמור על הבטיחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully