וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים

רם עוזרי

8.3.2011 / 23:43

המסחר הוול סרטריט שינה מגמה ולאחר כמה מים של ירידה נסגר בעלייה. מדד הדאו ג'ונס עלה בשיעור של 1.1%, מדד הנאסד"ק חתם עלייה של 0.8% והתשואה של אג"חעלתה ב 0.04% לרמה של 3.54%

לאחר כמה ימים של ירידות שערים בוול סטריט, לקראת אמצע יום המסחר בבורסה האמריקאית נרשמות עליות שערים של המדדים המובילים בהובלת מגזר הבנקאות.
מדד הדאו ג’ונס עלה בשיעור של 1.1% לרמה של 12,218 נקודות ומדד 500 S&P רשם אף הוא עלייה נאה של 0.9% לרמה של 1,322 נקודות. הנאסד"ק, אשר נפתח בירידה קלה של 0.19%, עבר באמצע יום המסחר לטריטוריות הירוקות וחתם בעלייה של 0.8% ברמה של 2,767 נקודות. התשואה על אג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.04% נוספים לרמה של 3.54%.

מתחילת החודש עלה מחיר הנפט ב-9%. עליית מחירי הנפט היתה הגורם המרכזי לירידות השערים של הימים האחרונים בוול סטריט ובעקבות כך בבורסות נוספות בעולם. סימנים ראשונים לאפשרות הסתלקותו של קדאפי מהשלטון וכן הודעתה של אופ"ק על הגברת התפוקות הביאו לירידה של 1.4% במחיר הזהב השחור עוד לפני תחילת המסחר, ובמהלכו המשיך מחיר הנפט בכיוונו מטה ורשם ירידה נוספת של 0.5% למחיר של 105 דולר לחבית.

מגזר הפיננסים רשם עליות חדות ומשך את המדדים כלפי מעלה. מניות הבנקים הכלולות במדד S&P 500 רשמו עלייה של 2%, ומניית בנק אוף אמריקה מובילה את העליות עם זינוק של 4% במחיר המניה בעקבות הערכות אנליסטים כי הבנק יגדיל את הדיבידנד שיחלק למשקיעים.

סין בסכנת משבר

אמש נרשמה מגמה שלילית בבורסות וול סטריט. מגזר הטכנולוגיה הוביל את הירידות לאחר שאנליסטים של וולס פרגו הורידו את המלצתם למגזר השבבים בראשונה זה למעלה משנתיים.

ביל גרוס, המייסד והמנהל של קרן פימקו המנהלת 1.2 טריליון דולר, אומר היום כי על המשקיעים להיזהר מפני הפסקה אפשרית של תוכנית ההרחבה הכמותית השניה (QE2) ביוני השנה. כמו כן, אומר גרוס היום, לארה"ב אין מוצא מבעיית החובות אליה נקלעה: "אם המדינה לא יכולה לקצץ בהוצאות שלה, החוב של ארה"ב ימשיך לגדול וממשלות ברחבי העולם תאבדנה את האמון שלהן בדולר האמריקאי. מוצרים זרים יהפכו להיות יקרים יותר ורמת החיים של האמריקאים תצנח".

עוד בזירת המקרו העולמית, מצבה של יריבתה הגדולה של ארה"ב אינו פשוט אף הוא. על פי מדד של סוכנות דירוג האשראי פיץ' שהתפרסם היום, סין עומדת בפני סיכון של 60% למשבר במערכת הבנקאית בשנתיים הקרובות, בעקבות היקף השיא בהלוואות הבנקים והזינוק במחירי הנדל"ן. פיץ' רואה סיכון לכך ש"חורים במאזני הבנקים" יגרמו להתפוצצות בועת הנדל"ן בסין - אמר ריצ'רד פוקס, מנהל בכיר בפיץ', בראיון טלפוני לבלומברג. הבנקים בסין עודדו את עליית מחירי הנדל"ן כאשר העניקו הלוואות בסכום שיא של 17.5 טריליון יואן (2.7 טריליון דולר) ב-2009 ו-2010, במהלך תוכנית התמריצים שסייעה לסין להתאושש מהמשבר הכלכלי.

שתי השקות חדשות לחברת אפל

בשבוע שעבר ערכה חברת אפל (0.11% , 355.76) את אירוע השקת המוצר חדש ממשפחת מכשירי הטאבלט - אייפד 2. מניית אפל הינה אחת מהמלצות העדיפות על אופנהיימר בהסתכלות על הענף הטכנולוגיה ונמנית על רשימת המומלצות "אופקים רחבים" של בית ההשקעות. בבנק ההשקעות הגדילו לעשות וערכו רשימה של חברות נוספות הצפויות ליהנות מהשקת המכשיר החדש.

חברת ווריזון (1.31% , 36.48), אשר תשווק את המכשיר החדש בארה"ב לצד מפעילת התקשורת AT&T, תהיה אחת המרוויחות הגדולות מהשקת המכשיר. זאת לאחר שזכתה בבלעדיות לשיווק הגרסה הקודמת בארה"ב, ווריזון, אחת מחברות שירותי תקשורת המובילות בארה"ב, צפויה ליהנות משתי ההשקות של חברת אפל השנה - האייפד 2 ומכשיר האייפון החדש, שצפוי להגיע לקהל הלקוחות באמצע השנה. כך צפוי להיפסק המונופול של AT&T בשוק מוצרי אפל בארה"ב. באופנהיימר מקנים למניית ווריזון את המלצת Perform מטעמי תמחור יחסי.

חברת Omnivision הינה המומלצת השנייה על ידי בית השקעות, המדורגת בהמלצת Outperform עם מחיר יעד של 40 דולר למניה. החברה פירסמה לפני מספר ימים דו"חות חזקים במיוחד, בניגוד לחששות חלק מאנליסטים. ספקית שבבי ההדמיה למכשירי האייפון עשויה לספק פתרונות גם לשתי המצלמות של האייפד 2, על פי ההערכות. עם זאת, האינדיקציה הסופית תתקבל ברגע שהמכשיר יגיע לחנויות והרכביו ייחשפו לציבור הרחב.

ספקית שבבי ה-CDMA, חברת קואלקום (-0.75% , 57.15), צפויה ליהנות גם היא מהשקת האייפד החדש ברשתות CDMA בארה"ב. החברה נהנית גם מתמלוגים על כל מכשיר CDMA שנמכר בעולם, ומדורגת Outperform על ידי אופנהיימר, עם מחיר יעד של 60 דולר למניה.

סאנדיסק (0.0% , 20.37), ספקית שבבי הפלאש, צפויה ליהנות מהגדלת הביקוש המצרפי לפלאש עקב הגידול הצפוי בנפח המכירות של מכשירי הטאבלט העתידיים, על אף שמכשיריה לא תומכים בטכנולוגיה. חברה נוספת בעלת טכנולוגיה מתאימה לזו של האייפד החדש הינה Silicon Image, המספקת שבבי עיבוד אותות דיגיטליים, והינה בעלת הקניין הרוחני על טכנולוגיית HDMI. החברה תיהנה מההשקה אם באפל יחליטו להכניס ממשק HDMIלתוך המכשירים החדשים.

חברת טופ אימג’ סיסטמס (0.0% , 0.0), הנסחרת בתל אביב ובנאסד"ק, מדווחת כי נבחרה לספק את הפלטפורמה למפקד האוכלוסין של ארגנטינה. המשרד הממשלתי לסטטיסטיקה ומפקד אוכלוסין בארגנטינה יפקח על הפרויקט, המספק פתרון לקליטה ועיבוד נתונים באופן דיגיטלי עבור יותר מ-187 מיליון טפסי מפקד אוכלוסין. ההכנסות מהפרויקט מוערכות בכ-2.7 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully