וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתמודדים להסתדרות המורים יורשו לפעול בבתיה"ס

8.3.2011 / 23:25

משרד החינוך הורה למנהלי בתי ספר בארץ לאפשר למתמודדים לבחירות להסתדרות המורים להיכנס לשטח המוסדות, זאת בניגוד לעמדת הנהלת הסתדרות המורים

עד לאחרונה אסרו מנהלי המחוזות בהסתדרות המורים על חברי רשימת "נח"ל" ורשימות אחרות המתמודדות בבחירות להסתדרות המורים בחודש אפריל הקרוב להיכנס לחדרי המורים וגני הילדים במספר ערים בניהן חיפה ,חולון ות"א. המנהלים טענו כי קיימות הנחיות האוסרות את כניסתם למוסדות אלה, וכי היו"ר המכהן של סניף הסתדרות המורים בעיר הוא היחיד שיכול לבקר באופן חופשי בבתי הספר ולדבר עם אנשי החינוך. בעקבות מאבק עיקש של חברי הרשימה, הוצאו הבוקר (שלישי) הנחיות חדשות למוסדות החינוך המאפשרות את כניסתם של חברי כל הרשימות השונות למוסדות החינוך, על מנת לשוחח עם אנשי הצוות החינוכי ולהציג בפניהם את מצעם.

סמנכ"ל משרד החינוך ד"ר איציק תומר הפיץ הנחייה מפורשת למחוזות השונים ובה נכתב כי "יש לאפשר לכל רשימה וסיעה שנרשמה לבחירות להציג את מצעה בפני עובדי ההוראה. במידה ולא ניתן לקיים את הפעילות לאחר שעות העבודה, אלא במהלך יום העבודה בבית הספר", נכתב בהנחייה. "הפעילות תעשה בתיאום עם המנהל, בהפסקות, באופן שלא יפגע במהלך התקין של עבודת המורים והמנהל בבית הספר".

הנחייתו של ד"ר תומר עוררה זעם רב בהנהגת הסתדרות המורים הנוכחית. היום נערכה פגישה בין יוסי וסרמן, מזכ"ל הסתדרות המורים לתומר ובה היו חילופי דברים קשים וויכוח קולני בין השניים בנוגע להנחיה. וסרמן הכחיש כי היה ויכוח בינו לבין תומר, אך אמר כי היועצת המשפטית של ההסתדרות הפנתה היום מכתב תגובה למנכ"ל משרד החינוך ובו דרישה להעריך מחדש את עמדת המשרד בדבר כניסת נציגי הרשימות לבתי הספר.

בתחילת חודש פברואר השנה כתב יו"ר מנהלי בתי הספר היסודיים בחולון למנהלים כי "גורמים שונים מנסים להיכנס לבתי"ס כדי לשוחח עם המורים ואני מזכיר לכם שעל פי הנהלים רק לנציגי משרד החינוך, הרשות המקומית והנציג הרשמי המכהן של הסתדרות המורים - כיו"ר הסניף ניתנת הרשות להיכנס לבתיה"ס ולשוחח עם המורים". חנה שמש, סגנית יו"ר ארגון המנהלים הארצי כתבה הנחייה באותו נוסח זמן קצר אחר כך ודרשה ש"לא לאפשר לנציגי הסיעות השונות להיכנס לחדר המורים למטרת שכנוע ותעמולה לבחירות להסתדרות המורים". אותן טענות עוררו את חמתם של נציגי הרשימות השונות שדרשו ממשרד החינוך להתערב בנעשה.

גילה קליין, העומדת בראש רשימת נחל אמרה היום בסיפוק כי "הדמוקרטיה סוף סוף מרימה ראשה ולוקחת חלק פעיל במסע הבחירות להסתדרות המורים. אני רוצה להגיע אל המורים, לפגוש אותם, להבין מה הם הנושאים, שמפריעים להם ולבחון את הדרכים לתיקון הכשלים במערכת. אין דרך אחרת לעשות זאת, ואני מברכת על ההזדמנות לפגוש את אנשי החינוך ברחבי הארץ יום יום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully