וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה תימשך: פוצץ המו"מ עם העובדים הסוציאליים

נציגי משרד האוצר ונציגי העובדים הסוציאליים לא הצליחו להגיע להסכמה ועזבו את שולחן המו"מ. סגן שר האוצר: הצעתנו נדיבה. עיריית חיפה תושבת היום לאות הזדהות: "מצב העובדים - קלון"

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, עריכה: גדי וינסטוק)

השביתה נכנסת ליומה הרביעי: המשא ומתן בין נציגי האוצר לנציגי העובדים הסוציאליים התפוצץ אמש (שלישי) ולא הניב תוצאות . שר הרווחה, משה כחלון, הביע את אכזבתו מהפיצוץ, ואמר "ציפיתי שנהיה כבר אחרי השביתה. לצערי זה לא הסתייע גם לאחר הרבה שעות של דיונים".

סגן שר האוצר, יצחק כהן, אמר כי "לצערי מדובר בכישלון. הצענו להם מעל ומעבר, ופעלתי בניגוד לחוות דעת מקצועיות שקיבלתי במשרד במטרה ללכת לקראת פתרון". לדברי כהן, "ההצעה של האוצר לעובדים היא רף מינימום – של 6,000 שקלים לעובד. אי נכונותם של נציגי ההסתדרות והעובדים הסוציאליים היא לא עניינית. מדובר בהצעה נדיבה ששר הרווחה בעצמו היה המום מחוסר נכונותם של העובדים להסכים לה".

יו"ר אגף איגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר בתגובה כי "שכר עובדי מדינה ושכר עובדי העמותות שונה לחלוטין על פי הצעת משרד האוצר. אותם 600 שקלים שהם מציעים כוללים בתוכם גם את נושא הפנסיה וההשתלמות ומכאן מדובר בהצעה המפלה את עובדי העמותות לעומת עובדי המדינה".

לדבריו, "בהצעה זו הם הביאו את העובדים הסוציאליים בעמותות למצב גרוע הרבה יותר, מפני שהשכר המוצע לא כולל את כל ההפרשות שניתנות לעובדי מדינה. כיצד ייתכן ששני עובדים סוציאליים שעושים אותו תפקיד בעירייה ירוויחו שכר שונה? מדוע עובד סוציאלי בעמותה בעל ותק של עשר שנים צריך להרוויח כמו עובד בעל ותק של חמש שנים? עובד עמותה שעובד חצי משרה ירוויח על פי משרד האוצר 3,000 שקלים בלי כל ההפרשים לפנסיה וקרן השתלמות של עובד מדינה".

ניסנקורן התייחס גם לנושא תוספות השכר ואמר, כי "חד משמעית, נוכל לגשר על הפערים. אבל ההסתדרות אמרה מראש שיש צורך למנוע אפליה, ולכן קודם כל נילחם על שוויון בתנאים בין העובדים הסוציאליים בעמותות לעובדים במגזר הציבורי. משרד האוצר וראש הממשלה צריכים להחליט על מדיניות - האם לשמר את האפליה או לגרום למצב שבו עובדים מקבלים שכר שווה עבור עבודתם".

למאבק העובדים הסוציאליים מצטרפת היום עיריית חיפה, שתשבית את שירותיה למשך שלוש שעות, מהשעה 11:00 בבוקר ועד ל-14:00 בצהריים. בשעות אלה המשרדים בעיר יהיו סגורים, ולא יתקבל קהל. עם זאת, מערכת החינוך בעיר תמשיך לפעול כסדרה. "מצבם של העובדים הוא אות קלון. העירייה, ועובדיה מתפללים שישמע קולם של העובדים", נכתב בהודעה מטעם העירייה. ביומה השלישי של השביתה הגיעו למעלה מ-100 פניות לוועדת החריגים של איגוד העובדים.


(דיווח ראשון: 23.01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully