וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות מציג: הרפואה תהפוך לדיגיטלית

אריאל נוי

8.3.2011 / 21:33

במשרד הבריאות מתכננים להעביר את מרבית השירותים הניתנים ללקוח לדיגיטליים עד שנת 2015. באגודה לזכויות אזרח מזהירים: "פרטיות החולים בסכנה"

מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו, פרסם הערב (שלישי) חוזר שהוצג בפני מנהלי בתי החולים וקופות החולים בו מפורטים יעדי המשרד להפוך את שירותי הרפואה בישראל ליעילים יותר באמצעות שילוב טכנולוגיה דיגיטלית. לפי החוזר, יידרשו המנהלים ליישם את רוב הקריטריונים החדשים עד סוף שנת 2013.

במסגרת היעדים, יועברו שורה של שירותים המוענקים לציבור לגרסה דיגיטלית. בין היתר יהפוך טופס הפניה לרופא, טופס 17, לדיגיטלי. כך, תועבר ההפניה באופן ממוחשב מהרופא המטפל למרפאת היעד, והחולה יצטרך רק לקבוע תור במועד הנוח לו. בנוסף, יועברו מכתבי שחרור מבתי החולים באופן ממוחשב ישירות לרופא המטפל.

שינויים נוספים עליהם הכריז גמזו כוללים העברת הוראות הרופא לאחיות באופן ממוחשב. כך תוכל המערכת הממוחשבת להזהיר מפני מינוני תרופות שגויים, רגישויות לתרופות ועוד. כמו כן, הגיליון הרפואי של החולה יכיל את כל המידע הרפואי הרלוונטי כולל אבחנות והתרופות שסופקו לו. השינויים האלה צפויים להיכנס לתוקפם עד שנת 2015.

עם זאת, יש מי שלא מרוצה מהשינוי הצפוי. באגודה לזכויות האזרח הביעו חשש מסכנת הפגיעה בפרטיות החולים. לדברי ראש תחום מידע ופרטיות באגודה, עורך הדין אבנר פינצ'וק, "בדיון בכנסת שעסק במערכת המידע החדשה, התריע נציג משרד המשפטים כי בעת הקמת המערכת, לא נלקחו בחשבון שיקולים של שמירה על פרטיות החולים. בשנים האחרונות מנסה משרד הבריאות לקדם הקמת מערכת מידע גדולה ומקיפה אף יותר – 'רשומה רפואית לאומית'. הניסיונות הללו כשלו פעם אחר פעם, במידה רבה בשל טענות על היעדר שמירה על פרטיות החולים, ועולה חשש כי משרד הבריאות מנסה לקדם את המערכת הזו 'דרך הדלת האחורית'".

לדברי פינצ'וק, "אין ספק כי למערכת הזו יכולים להיות יתרונות רבים אולם בצד היתרונות, חייבים לתת את הדעת על הסכנה של זליגת מידע רפואי אישי לגורמים אינטרסנטים שונים, כמו גם לשימוש חורג שיעשה במידע בתוך המערכת למטרות זרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully