וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה בטוחה בדרום: ירידה משמעותית בפשיעה ב-2010

רמי שני

8.3.2011 / 17:28

בכנס סיכום השנה של המחוז הדרומי של המשטרה הוצגו נתונים מעודדים לגבי רמת הפשיעה במחוז. ירידה של 42% נרשמה בכמות עבירות הרכוש. "סיכוי העבריין להיתפס במחוז - הגבוהים במדינה"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

במהלך 15 השנים האחרונות חלה ירידה של 32% בפשיעה בדרום, כך עולה מנתונים שהוצגו היום (שלישי) בכנס הסיכום השנתי של המחוז הדרומי של המשטרה שהתקיים במרכז הקונגרסים במכללה האקדמית אשקלון. על פי הנתונים, ירידה משמעותית במיוחד, של 42%, נרשמה בתחום עבירות הרכוש ואילו בעבירות אלימות ופשיעת הנוער חלה ירידה מתונה של 7.6% לעומת שנת 2009.

בכנס הוצגו נתונים על מקרי הרצח שאירעו במחוז בשנה האחרונה. על פי הנתונים, בשנת 2010 התרחשו במחוז הדרומי 23 מקרי רצח, ומלבד מקרה אחד, פיענחו השוטרים את כולם. מדובר במקרה שאירע בקיץ האחרון בבאר שבע בו נרצחו צעיר ובת זוגו. צו איסור פרסום הוטל על פרטי החקירה, אך בימים הקרובים צפויה הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד מספר מעורבים במעשה.

פעילות משמעותית הוקדשה במחוז למיגור הפשיעה הכלכלית. בשנת 2010 הצליח המחוז הדרומי לחלט למעלה מ-13,300,000 שקלים. כמו כן חולט רכוש בשווי עשרה מיליון שקלים. עוד עולה מהנתונים, כי בשנת 2010 הסתננו 14 אלף בני אדם, רובם דרך גבול מצרים. עם זאת, בחודשים האחרונים ירד מספרם בכ-40%. ב-2010 אירעו 1,563 תאונות דרכים במחוז, 237 מהן קטלניות.

לדברי המשטרה, הנתונים מצביעים על אפקטיביות אכיפה גדולה במחוז הדרומי, וסיכוי העבריין להיתפס במחוז הוא הגבוה במדינה. השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', שיבח את שוטרי המחוז וקציניו והוסיף כי המשטרה תמשיך להילחם בפשיעה ובמקביל לנהל מאבק על העלאת שכרם של השוטרים והגימלאים. "זה יהיה קרב קשה אבל אנחנו ננצח בו", אמר אהרונוביץ'.

במהלך הכנס התייחס אהרונוביץ' לעימותים האלימים בין שוטרים ומתנחלים במהלך הריסת מבנים בחוות גלעד בשבוע שעבר. לדבריו, הפרות הסדר שהם ביצעו "לא יישארו ללא תגובה". אהרונוביץ' אמר, כי "אנחנו לא נירתע מלטפל בהפרות הסדר. יום זעם? שיעשו זעם על עצמם. כל מי שחושב שהוא בא וחוסם צירים ומפר את החוק והמשטרה לא תהיה שם - טועה. המשטרה תהיה שם. מה זה יום זעם? מה זה לסגור כבישים? ומה זה להפר את החוק? אנחנו לא נאפשר את ההפרות האלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully